آرشیو سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۴۹۱
استان ها
۱۸

کوتاه

صادرات پتروشیمی تبریز 3 برابر شد

دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک رفتار: در سال جاری صادرات مواد پلیمری پتروشیمی تبریز با جهش 3 برابری به 11هزار تن با ارزش بیش از 400 میلیارد ریال رسید که این رقم از نظر درآمدی نسبت به فروردین سال گذشته به میزان 223درصد افزایش نشان می دهد.

به گفته مهندس صدری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز این فرآورده ها به منظور تبدیل در صنایع پایین دستی به 21 کشور صنعتی جهان در حوزه آسیای میانه، آسیای جنوب شرقی، قفقاز و کشورهای اروپایی از جمله روسیه، اکراین، آلمان، بلغارستان، رومانی، ترکیه، چین، هند، پاکستان، عراق، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، افغانستان، بحرین و امارات متحده عربی صادر شده است.

برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف مشهد

دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه رافع: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف از فردا به مدت 5 روز با همکاری اتحادیه‎های فرش در نمایشگاه بین‎المللی مشهد برگزار می‎شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، علی غفوری‎مقدم مساحت این نمایشگاه را 2400 مترمربع اعلام و اظهار کرد: در این نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان فرش دستباف از استان‎های مختلف کشور انواع فرش‎های نفیس دستباف، تابلو فرش و... در معرض نمایش و فروش قرار می‎گیرد.

برداشت 11هزار تن گل محمدی از گلستان های فارس

دنیای اقتصاد، شیراز، محمد صداقت: در 6 هزار و 935 هکتار از مزارع استان فارس، سالانه بیش از 11 هزار تن گل محمدی تولید می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه هر سال 50 درصد گل محمدی کشور در گلزارهای این استان تولید می شود، گفت: دو شهرستان فیروزآباد با 1200 هکتار و داراب با 5600 هکتار، بزرگ ترین دشت گل محمدی دیم کشور هستند.

مهندس مجید پاکاری همچنین از وجود بیش از 110 کارگاه سنتی و صنعتی گلاب گیری و عرقیات در کنار مزارع گل در میمند و داراب خبر داد و گفت: سالانه 8 میلیون و 917 هزار لیتر گلاب در این مناطق تولید می شود که سهم عمده آن به استان های دیگر و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.