آرشیو دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۷۲
اخبار کشور
۱۰

آیت الله نوری همدانی در درس خارج:حوزه نمی تواند نسبت به مسائل و جریان های روز بی تفاوت باشد

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه اختلاف نظرهای سیاسی نباید به گونه ای منعکس شود که اختلافات داخلی را پدید آورد، گفت: اختلافات بین مدیران و سیاست مداران افزون بر این که سوژه در دست دشمنان نظام می دهد، با توصیه های رهبر معظم انقلاب نیز منافات دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در درس خارج فقه با اشاره به اینکه فقط فقیه می تواند به یک قلم و در یک سطر مصرف کردن دخانیات را محاربه با امام زمان(عج) بیان کند، ادامه داد: این سخن فقیه استعمار انگلستان و استبداد داخلی را منکوب کرد و به همه فهماند که مردم تابع امام زمان(عج) و مراجع هستند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید از مسائل روز آگاه باشند، خاطرنشان کرد: امروز روزی نیست که نسبت به اوضاع زمان غافل یا جاهل باشیم، اطلاع از جریانات روز، نقشه های دشمن و آگاه کردن مردم از وظایف طلاب است.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: اینکه بیت المقدس و خانه خداوند که متعلق به همه مسلمانان است در اختیار رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود قرار دارد، نقشه های دشمن بوده و مسلمانان نمی توانند نسبت به مسائل پیرامون خود ساکت و بی تفاوت باشند.

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه اختلاف نظرهای سیاسی نباید به گونه ای منعکس شود که اختلافات داخلی را پدید آورد، گفت: اختلافات بین مدیران و سیاست مداران افزون بر اینکه سوژه به دست دشمنان نظام می دهد، با بیانات و توصیه های رهبر معظم انقلاب نیز منافات دارد؛ اختلافات به وحدت و انسجام ملی ضربه می زند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در تبلیغ ها باید از قرآن و نهج البلاغه استفاده شود، اظهار داشت: تکیه بر قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ دین از اهمیت بسیاری برخوردار است، همه طلاب مبلغ حداقل یکبار باید تفسیر دیده باشند.

وی ادامه داد: بیان طلاب باید بر اساس بیان قرآن و تفسیر و همچنین مطالب مستند و متقن باشد، در راستای آشنایی با معارف قرآن فقط نباید به ترجمه اکتفا کرد؛ تفسیرهایی همانند برهان اخبار اهل بیت(ع) را بیان می کند، همچنین یکی از تفاسیر جامع تفسیرالمیزان است.