آرشیو دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۷۲
شهرستان ها
۷

نماینده مجلس:سرنوشت دریاچه ارومیه در انتظار زریوار است

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی دریاچه زریوار را به عنوان خط قرمز مردم این استان خواند و اظهار کرد: دولت نباید اجازه دهد سرنوشت دریاچه ارومیه در بزرگ ترین دریاچه آب شیرین منطقه و جهان تکرار شود.

امید کریمیان در جلسه شورای اداری استان کردستان که عوامل و موانع زیادی سد راه توسعه کردستان وجود دارد که محیط زیست یکی از آنهاست که با وجود پیگیری های جدی مسئولان استانی، این مشکل همچنان پابرجاست.

وی در ادامه پروژه احداث سد بلبر در بخش هورامان شهرستان سروآباد از جمله اقدامات مهم و در دست اجرا در استان عنوان کرد و گفت: احداث سد بلبر با ذخیره 244 میلیون مترمکعب بستر توسعه گردشگری و جذب توریست را در این منطقه فراهم و موجب رونق اقتصادی در شهرستان سروآباد و کاهش بیکاری می شود.

کریمیان افزود: اجرای طرح سد بلبر کاهش چشمگیر نرخ بیکاری و عدم مهاجرت روستانشینان شهرستان سروآباد را به دنبال دارد. وی گفت: حمایت از سرمایه گذاران بومی و غیره بومی با دادن مشوق های مختلف تنها راه توسعه و رفع مشکل بیکاری در این استان است.

کریمیان از مرز باشماق مریوان نیز به عنوان یکی از دروازه های توسعه ای در کشور نام برد و گفت: این مرز رسمی سومین مرز ترانزیتی کشور است اما متاسفانه از لحاظ زیرساخت ها به ویژه در حوزه راه با مشکلات زیادی مواجه است.