آرشیو سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۷۳
حوادث
۱۹

جاده فشم و سقوط های مرگبار به دره

سریال سقوط خودروها به دره ای در جاده فشم همچنان ادامه دارد و در کمتر از ده روز سقوط مرگبار دو خودرو باعث مرگ پنج نفر شده است.به گزارش جام جم، در نخستین حادثه بامداد دوم خرداد امسال یک دستگاه خودروی پژو 206 در جاده فشم از مسیر اصلی منحرف و به دره سقوط کرد. راننده یک خودروی عبوری با مشاهده این صحنه، در تماس با نیروهای امدادی درخواست کمک کرد. دقایقی بعد هم امدادگران هلال احمر و اورژانس در محل حاضر شده و برای نجات سرنشینان خودرو به عمق دره رفتند. پس از انتقال پنج سرنشین خودروی پژو به بالای دره، مشخص شد سه نفر از آنها بر اثر شدت جراحات جان باخته اند. دو مصدوم حادثه هم به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شدند.

دومین حادثه

در حادثه دیگر، سحرگاه دیروز یک دستگاه خودروی سواری پراید با چهارسرنشین در حال حرکت در جاده فشم به دلایل نامعلوم به درون رودخانه ای سقوط کرد که این حادثه دو کشته و دو زخمی برجا گذاشت. این حادثه ساعت 6 و 53 دقیقه دوشنبه به اورژانس تهران اعلام و بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

در بررسی های اولیه مشخص شد، این خودرو چهار سرنشین زن داشته که یکی از آنها در دم جان سپرده بود و دو زن جوان بشدت مصدوم شده بودند. سرنشین چهارم خودرو نیز به داخل رودخانه پرت شده بود که امدادگران جسد او را پایین تر از محل حادثه پیدا کردند.

مجروحان این حادثه به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شدند که پزشکان حال آنها را وخیم گزارش کرده اند.

جاده فشم در شمیرانات یکی از جاده های کوهستانی و پرخطر در شمال شرق تهران است که وجود دره در یک سمت جاده و باریک بودن بخشی از جاده، باعث وقوع تصادفات مرگباری در این جاده شده است. تا سال ها قبل ریزش سنگ یکی از مهم ترین مشکلات این جاده بود که با اجرای پروژه سنگ گیر این مشکل حل شد اما نبود حفاظ های مطمئن و استاندارد در سمت دره ای جاده باعث شده خودروهایی که با سرعت در این مسیر تردد می کنند به داخل دره سقوط کنند.