آرشیو یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۶
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

مجوزی برای واردات میوه صادر نشده

محمد علی باغستانی میبدی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه امسال مجوز ورود حتی یک کیلوگرم میوه داده نشده،افزود: اما با این حال شاهد وفور میوه های وارداتی به کشور هستیم و برای جلوگیری از این مساله لازم است تا ستاد مبارزه با قاچاق به صورت جدی وارد عمل شود.

طلا16 دلار ارزان شد

قیمت جهانی طلادر جریان معاملات هفته گذشته 16 دلار کاهش یافت و به 1170 دلار در هر اونس رسید. به گزارش رویترز، قیمت طلاروز جمعه به پایین ترین رقم 11 هفته گذشته رسید و سومین هفته متوالی کاهشی را سپری کرد. بر اساس گزارش بازار کار امریکا، ماه گذشته در بخش غیرکشاورزی این کشور، 280 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد که بیشترین رقم از دسامبر گذشته تاکنون بود.

معافیت های جدید مالیاتی برای تولید

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: برای سرمایه گذاری های جدید و اجرای طرح های توسعه ای در واحدهای تولیدی معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده است. حسین بنی صفار افزود: این واحد ها در مناطق توسعه یافته به مدت چهار سال از 80 درصد درآمدهای ابرازی و در مناطق کمتر توسعه یافته به میزان 100 درصد از پرداخت مالیات معاف هستند.

اصلاح قوانین آب در دستور کار وزارت نیرو

رضا راعی عزآبادی مدیر کل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران با بیان اینکه وزارت نیرو به دنبال اصلاح قوانین آب است گفت: با اصلاح این قوانین، لایروبی قنوات نیاز به کسب مجوز از این وزارتخانه نخواهد داشت.