آرشیو یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۶
فرهنگ و هنر
۲۳

برنامه ساز پیشکسوت از بی مهری جام جم می گوید

تنزل جایگاه مجریان از نگاه داریوش کاردان

داریوش کاردان بیان کرد که برنامه سازان رادیو در این سال ها به جنس های انباری تبدیل شده اند و صداوسیما از آنها بهره و کمکی نمی گیرد.

وی در گفت و گو با مهر با اشاره به جایگاه مجریان، برنامه سازان و تهیه کنندگان رادیو و تلویزیون نزد مدیران این سازمان گفت: من چندی پیش توانستم در مراسم یادبود مهران دوستی جمعی از دوستان گوینده و تهیه کننده را ببینم و احساس کردم که این دوستان بسیار غریبانه در کنار هم جمع شده بودند و انگار حتما باید یک نفر فوت کند تا برنامه سازان بتوانند یکدیگر را ببینند.

وی ادامه داد: ما به جنس های انباری برای صداوسیما تبدیل شده ایم که این اجناس معمولا نه از طرف صاحبخانه دور انداخته می شود و نه از آنها استفاده ای می شود. من آن روز کسانی را دیدم که هر کدام شان می توانستند یک استاد باشند و شاگرد تربیت کنند اما از آنها کمکی گرفته نمی شود.

این تهیه کننده و مجری درباره اینکه چرا در صداوسیما کمتر حضور پیدا می کند، بیان کرد: من عاشق کار کردن در رادیو و تلویزیون هستم اما با اذیت هایی که می شود کمتر تمایلی به اجرای برنامه دارم. من نمی توانم کاری را که دوست دارم انجام دهم و حرفی را که می خواهم بیان کنم بنابراین ترجیح می دهم که در برنامه ها حضور نداشته باشم.

کاردان که سال ها در حوزه رادیو و در شبکه های مختلف رادیویی برنامه داشته است، در پایان این گفت و گو اشاره کرد که صحبت هایی برای حضور مجدد در رادیو داشته است و شاید دوباره با اجرای یک برنامه به رادیو بازگردد.