آرشیو پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۵۰
اجتماعی
۴

خبر

پس از بررسی های دقیق کارشناسان اعلام شد:شوک حرارتی، عامل تلف شدن ماهیان سواحل کیش

بررسی ها و تحقیقات کارشناسان مراکز تحقیقاتی شیلات و محیط زیست، شوک حرارتی را عامل اصلی تلفات ماهیان در سواحل کیش اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بر اساس تحقیقات و بررسی های دقیق انجام شده توسط کارشناسان موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور و رد شدن نقش آلاینده های انسانی و نفتی، شوک حرارتی ناشی از افزایش ناگهانی آب به عنوان علت ریشه ای تلفات ماهیان در بخش هایی از سواحل کیش اعلام شد.

این شوک به دنبال شکوفایی ناگهانی غیر رسمی جلبک ها، افزایش NH4 حاصل از انباشت جوامع جلبکی غیر زنده و کاهش اکسیژن محلول روی می دهد و باعث تاثیرات منفی مرگبار روی گروهی از آبزیان ناحیه کم عمق ساحلی و بخصوص گروه های حساس و غیر مقاوم می شود.

همچنین در بررسی های این کارشناسان و دیگر آزمایشات مرکز تحقیقاتی و پژوهش های انجام شده توسط مسئولان و کارشناسان ادارات دامپزشکی، شیلات و محیط زیست کیش روی ماهیان و آبزیان منطقه، هیچ گونه آثار باقیمانده یا بوی مواد نفتی روی نمونه های ماهیان مشاهده و گزارش نشده است.

427 کودک به همراه مادران خود در زندان بسر می برند

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از زندانیان با تاکید بر نگهداری کودکان زیر 2 سال در خارج از بندهای زندان گفت: اکنون حدود 427 کودک به همراه مادران خود در زندان بسر می برند. به گزارش ایرنا، محسن نصیری در همایش مهدکودک های زندان زنان در بنیاد کودک گفت: درخواست های زیادی برای دایر کردن مهدهای کودک در زندان زنان از استان های مختلف دریافت کرده ایم که با توجه به محدودیت های موجود انتظار است موسسات مردم نهاد و خیران برای انجام این مهم پا به میدان گذارند. او با تاکید بر اندیشیدن تمهیداتی برای نگهداری کودکان زیر 2 سال در خارج از فضای زندان، گفت: این صحیح نیست که کودکی که به همراه مادر در داخل زندان به سر می برد از هر آنچه در این مکان اتفاق می افتد، آگاه شود و آنها را ثبت و ضبط کند زیرا این مساله در آینده به صورت عقده هایی در وی بروز و ظهور می یابد.