آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۵۲
بین الملل
۲۰
تک خبر

17 مامور پلیس در هلمند افغانستان کشته شدند

در ادامه حملات بهاره گروه طالبان این بار هفده مامور پلیس افغانستان در ایالت هلمند هدف تروریستی این گروه قرار گرفتند.

به گزارش بی بی سی عمر زواک، سخنگوی پلیس هلمند گفت: افراد وابسته به گروه طالبان طی حمله ای تروریستی به پاسگاهی در ولسوالی موسی 17 مامور پلیس را کشته و زخمی کردند. وی با تهاجمی خواندن این حمله گفت: به دنبال این تهاجم شورشیان، شماری از نیروهای پلیس عقب نشینی کردند و عده ای دیگر نیز به خاطر محاصره کردن نیروهای طالبان کشته شدند.گفته می شود در حال حاضر منطقه ای که این پاسگاه در آن موقعیت قرار دارد، تحت کنترل نیروهای امنیتی است و پلیس تحقیقات خود را برای بررسی چگونگی وقوع این حمله آغاز کرده است.هلمند از ولایت های ناآرام در جنوب افغانستان است که طالبان در برخی ازمناطق آن نفوذ دارند.

قطع کمک های خارجی به افغانستان

پس از انتخابات طولانی مدت ریاست جمهوری افغانستان که به بحران جدی این کشور در سال گذشته تبدیل شده بود، اکنون تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان به عنوان دومین بحران سیاسی این کشور جنگ زده در کانون توجه ناظران بین المللی و رسانه ها قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به این مساله پرداخت و نوشت: تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی باعث شده کمک های خارجی برای برگزاری این انتخابات کاهش چشمگیری یابد.

پیش از این، سازمان ملل متحد در طرحی سه ساله، 338 میلیون دلار برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی افغانستان اختصاص داده بود.