آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۷۸
هنر و ادبیات
۱۰

سرخط خبرها

پی بی اس، شبکه تلویزیونی امریکایی، پخش سومین فصل سریال «یافتن نیاکان خود» (Finding your roots) را به تعویق می اندازد. به نقل از بی بی سی، مدیران این مجموعه، این تصمیم را پس از آن گرفتند که مشخص شد تهیه کنندگان این سریال، جزییاتی درباره برده داری یکی از نیاکان بن افلک، بازیگر و کارگردان امریکایی را در یکی از قسمت ها حذف کرده اند. (مهر)

کمپانی «علی بابا پیکچرز» اعلام کرد که در پروژه «ماموریت غیر ممکن 5» سرمایه گذاری خواهد کرد. (مهر)

«زبان اصلی» با احترام به سکانس دادگاه فیلم «جدایی نادر از سیمین» روی صحنه می رود. (ایسنا)

تصویربرداری مجموعه شبکه خانگی «دندون طلا» به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری چهارم تیر ماه به پایان رسید. (ایسنا)

حسین علیزاده با سه آلبوم لاکپشت ها هم پرواز می کنند، دلشدگان و آواز گنجشک ها در صدر پرفروش ترین آلبوم هایی است که در قالب موسیقی متن فیلم ها منتشر می شوند و در کنار او کیهان کلهر و کریستف رضاعی حضور دارند. (ایلنا)

مجید سرسنگی ضمن تاکید بر اتمام بازسازی مرکز تئاتر مولوی طبق زمان بندی اعلام شده از آغاز برنامه ریزی برای افتتاح این تالار خبر داد. (ایلنا)

شرکت دیزنی پروژه زندگینامه ای چارلز داروین زیست شناس (1882-1809) را با انتخاب کارگردان وارد مرحله تازه ای کرد. این فیلم را استیون گاگان، نویسنده و کارگردان 50 ساله امریکایی کارگردانی خواهد کرد. (آنا)

شپارد فری، هنرمند مشهور امریکایی به تخریب و اتلاف اموال عمومی در دیترویت متهم شد. این هنرمند که پس از طراحی پوستر «امید» برای باراک اوباما بسیار مورد توجه قرار گرفت، اکنون به جرم تخریب اموال عمومی ممکن است تا پنج سال زندان و پرداخت چندین هزار دلار جریمه محکوم شود. (خبرآنلاین)

سایت رسمی جشنواره موسیقی گلاستونبری اعلام کرد که دالایی لاما، رهبر بوداییان تبت یکشنبه 28 ژوئن در جشنواره موسیقی گلاستونبری حاضر خواهد شد. حضور رهبر بوداییان تبت در این جشنواره، در چارچوب سفر او به بریتانیا صورت می گیرد. (خبرآنلاین)

نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی نازنین سهامی زاده، پنجشنبه- 4 خردادماه- با حضور خانواده آمنه بهرامی مقدم قربانی اسیدپاشی، سید عباس سجادی، مدیر فرهنگسرای نیاوران و علاقه مندان به هنر نمایش افتتاح شد.

فیلم «گربه کوچک عجیب» محصول سال 2013، به کارگردانی رامون زورکر در بخش جلوه هایی از مدرسه برلین از برنامه نمایش فیلم فصل بهار، روز یکشنبه 7 تیرماه ساعت 00/17 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آید.