آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۹۴
شهرستان ها
۷

اسکله تاریخی آبادان تخریب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اسکله تاریخی انتقال نفت آبادان بدون هماهنگی تخریب شده است.

سیدشمس الدین نوربخش غفاری اظهار کرد: در مجاورت بازار ماهی فروش های آبادان اسکله های انتقال نفت متعلق به شرکت نفت وجود داشت که قرار بود با ساماندهی به عنوان نمای تاریخی و گردشگری در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: به طور حتم در اجرای طرح گردشگری اسکله انتقال نفت باید هماهنگی هایی با سازمان منطقه آزاد اروند، شرکت پالایش نفت آبادان و ادامه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهر صورت می گرفت ولی بدون هماهنگی تخریب شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر ظاهر آن را به صورتی تغییر داده اند که از معیار تاریخی خودخارج شده و البته لوله هایی نیز که در زیر آن قرار داشته برش داده شده است.

نوربخش غفاری تاکید کرد: رشد صیادی را می توان بدون تخریب چنین آثار تاریخی انجام داد ولی اکنون با اقدامات انجام شده حتی ممکن است ظاهر آن نیز از نظر تاریخی دچار آسیب هایی شود.

وی با بیان اینکه اسکله های قدیمی آبادان و کشتیرانی برای توسعه گردشگری مناسب است، یادآور شد: اسکله های 15، 16 و 17 شرکت پالایش نفت با دستور بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت باید به جاذبه تاریخی گردشگری تبدیل شود.