آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۰
شهرستان ها
۷

وزیر راه و شهرسازی:ایستگاه راه آهن اردبیل در داخل شهر احداث می شود

وزیر راه و شهرسازی از احداث ایستگاه راه آهن اردبیل، میانه در داخل شهر اردبیل خبر داد.

عباس آخوندی در آیین افتتاح پروژه های راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پیش تر ایستگاه راه آهن در 10 کیلومتری شهر احداث شده بود درحالی که هدف از این پروژه سهولت دسترسی مردم به خطوط حمل ونقل بود.

وی افزود: از این رو پس از بررسی ها ایستگاه پیشین به ایستگاه حمل ونقل بار تغییر کاربری داده و ایستگاه جدیدی با هدف جابه جایی مسافران درون محدوده شهری احداث می شود.

او با اشاره به این که پروژه راه آهن اردبیل- میانه به یکی از خواسته های مردم منطقه تبدیل شده افزود: نمی توان زمان دقیقی را برای تکمیل راه آهن و شنیدن سوت قطار به مردم اعلام کرد.

وی افزود: دو راه برای تامین اعتبارات موردنیاز برای اتمام این پروژه پیش بینی شده و هر دو به موازات یکدیگر تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون 9 هزار میلیارد ریال موردنیاز بوده و یکی از راه های تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی است که رئیس جمهوری نیز در نامه ای دستور پیگیری به منظور اختصاص 300 میلیارد دلار را صادر کرده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: راه دیگر استفاده از فاینانس است که در این زمینه با یک شرکت چینی درحال مذاکره هستیم و هر یک از این راه ها سریع تر به نتیجه برسد از آن برای اتمام این پروژه استفاده خواهد شد.

آخوندی بیان کرد: بودجه کنونی اختصاص یافته به راه آهن اردبیل 480 میلیارد ریال است که کفاف پنج درصد این پروژه را می دهد و باتوجه به منابع مالی موجود امکان اتمام آن وجود ندارد. وی از تکمیل و افتتاح ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل تا پایان امسال خبر داد. وزیر راه و شهرسازی در سفر به اردبیل 3هزار و 130 میلیارد ریال پروژه حوزه راه و شهرسازی در این شهر افتتاح کرد.