آرشیو دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۰
شهرستان ها
۷

اعزام 50 جانباز شیمیایی خوزستان به شمال کشور

از ابتدای امسال تاکنون 50 جانباز شیمیایی خوزستانی به اردوگاه های شمال کشور اعزام شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: این جانبازان شیمیایی به علت وضع بد آب و هوایی در استان به مناطق شمال کشور اعزام شدند.

فرجیان افزود: 3 هزار و 400 جانباز شیمیایی در خوزستان ساکن هستند که از این تعداد 400 نفر وضع حاد دارند که با توجه به آلودگی های اخیر استان، با مشکلات زیادی مواجه بوده اند.

وی گفت: با توجه به مشکلات تنفسی جانبازان شیمیایی، در تابستان هر سال اردوهای درمانی در مناطق شمالی کشور از جمله رامسر برپا می شود و جانبازان شیمیایی خوزستان به این مناطق اعزام می شوند. فرجیان افزود: برخی از جانبازانی که از ابتدای سال جاری به مناطق شمالی کشور منتقل شده اند، همراه با خانواده و برخی تنها با همسر یا یکی از فرزندان خود در این اقامتگاه مستقر شده اند.

وی گفت: در راستای توسعه و بهبود تغییرات تنفسی جانبازان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون تعدادی کپسول تنفس اکسیژن و ماسک در اختیار جانبازان بد حال قرار گرفته است.

فرجیان افزود: با توجه به تکرار وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و مشکلاتی که به صورت مداوم گریبانگیر جانبازان است، لازم است اردوگاه هایی در نقاط خوش آب و هوای خوزستان مانند ایذه و دهدز ایجاد شود تا جانبازان مجبور به اقامت در نقاط دور از استان نباشند.