آرشیو دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۵
اقتصادی
۴

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران: عدم حمایت دولت از صنایع کوچک ربطی به تحریم ندارد

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران گفت: سیاست های غلط دولت در رابطه با صنایع کوچک ربطی به تحریم ندارد و به خاطر رکود است.

محمد مهدی رئیس زاده در گفت وگو با نسیم درباره مشکلات بخش صنعت اظهار کرد: در همه جای دنیا صنایع کوچک زیر چتر دولت هستند، زیرا می دانند اگر اشتغال از دست برود، خسارت های زیادی به اقتصاد وارد می شود اما دولت ما فقط از صنایع بزرگ حمایت می کند. این سیاست های غلط ربطی به تحریم ندارد.وی ادامه داد: البته تحریم ها یک بخشی از مشکلات ماست اما نه همه مشکلات. اگر مذاکرات به نتیجه هم برسد چه اتفاقی می افتد؟ تا این رکود حل نشود موضوع تحریم جنبه ایجاد فضای مثبت روانی دارد و هیچ تاثیری در اقتصاد نخواهد داشت.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با انتقاد از سیاست های انقباضی دولت برای کنترل تورم افزود: این مسئله موجب تعمیق رکود می شود. باید سیاست های انبساطی ایجاد شود تا اشتغال ایجاد شده، تقاضا افزایش یافته و تولید جایگاه خودش را بازیابد.

رئیس زاده با بیان اینکه حمایت از صنایع کوچک، به خروج از رکود می انجامد ادامه داد: در صنایع کوچک مثل نساجی به ازای هر شغل 30 تا 35 میلیون تومان سرمایه لازم است در حالی که در صنایع بزرگ برای هر شغل باید میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرد.

وی دولت را مسبب بروز مشکلات در صنعت نساجی اعلام کرد و گفت: راه خروج از رکود در صنایع بزرگ مثل فولاد نیست.دبیر انجمن صنایع نساجی ایران از حق بالای سهم تامین اجتماعی و بد اجرا شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده انتقاد کردو افزود: بزرگترین مشکل صنعت ما، کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی است.

رئیس زاده رکود و پایین آمدن قدرت خرید مردم را مقدم بر کمبود سرمایه و نقدینگی دانست.