آرشیو دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۰۵
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

انتقاد گل از اردوغان

عبدالله گل رئیس جمهور پیشین ترکیه در نشستی که رجب طیب اردوغان نیز در آن حضور داشت گفت: «سیاست خاورمیانه ای ترکیه باید تغییر کند.»

وی با انتقاد از سیاست خارجی ترکیه در قبال کشورهای منطقه افزود: تغییر در سیاست خاورمیانه ای آنکارا به نفع ما خواهد بود. اردوغان از مهمترین حامیان تروریست های تکفیری در منطقه است.

ورود رئیس جمهور سودان به عربستان

رئیس جمهور سودان برای دیدار با مقامات سعودی وارد عربستان شد.با توجه به حمایت دولت خارطوم از ریاض در نبرد علیه مردم یمن انتظار می رود یکی از محورهای اصلی رایزنی عمرالبشیر با مقامات عربستان موضوع یمن باشد.

برخی گزارش ها حاکی است، سودان جزو محدود کشورهایی است که با دیدن دلارهای آل سعود به سمت آنها غش کرده است!

تظاهرات ضدآمریکایی در هندوراس

هزاران نفر از مردم هندوراس در پایتخت این کشور علیه آمریکا تظاهرات و نسبت به مداخلات مستمر این کشور در امور داخلی شان اعتراض کردند.

مردم هندوراس همچنین خواستار استعفای رئیس جمهور این کشور و تشکیل یک کمیسیون تحقیق درباره فساد شدند.

تقدیر کویتی ها از سیدحسن نصرالله

مردم کویت از مواضع اخیر دبیرکل حزب الله لبنان در حمایت از عملکرد دولت و مردم کویت در مواجهه با حمله تروریستی اخیر در این کشور (مسجد امام صادق(ع)) قدردانی کردند.سیدحسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود موضع گیری امیر کویت و مردم این کشور را ستود و از وحدت شیعه و سنی در این کشور قدردانی کرد.

تسلیم شدن 150 نفر از طالبان

150 نفر از شبه نظامیان طالبان در استان «بادغیس» افغانستان خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند. فرماندهی پلیس استان بادغیس اعلام کرد: «با تسلیم شدن این عده اوضاع امنیتی این استان بهبود خواهد یافت.» شبه نظامیان طالبان با ایجاد تحرکات ضددولتی، صلح و آرامش را از این استان سلب کرده اند.