آرشیو دوشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۳۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

سخنگوی کمیسیون اصل 90: هیئت رئیسه مجلس درباره برجام، خلاف قانون عمل می کند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از استنکاف هیئت رئیسه مجلس در قرائت نامه با امضای 100 نماینده درباره ضرورت بررسی برجام در قالب لایحه در مجلس انتقاد کرد.

به گزارش فارس از اردبیل مصطفی افضلی فرد گفت: بر اساس قانون، هیئت رئیسه مجلس حق ندارد در قرائت نامه ای که به امضای 100 نفر از نمایندگان در مورد ضرورت تقدیم لایحه برجام از سوی دولت به مجلس نوشته شده است استنکاف کرده یا از آن خودداری کند.

وی افزود: در نشست مشترکی که با فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که 10 نفر از بین این فراکسیون و پنج نفر نیز به عنوان افراد مرضی الطرفین مسئله برجام و تقدیم لایحه از سوی دولت را در این زمینه پیگیری کنند که در مجموع 15 نفر از کمیسیون ویژه کار برجام را در مجلس به انجام می رسانند.

وی افزود: ضرورت دارد هر چه سریع تر این لایحه از سوی دولت تقدیم مجلس شود، چرا که برای مجلس مهم است در جریان جزئیات و نقاط ظریف برجام قرار گرفته و در این زمینه در تصمیم گیری های خود با دلایل و منطق درست عمل کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیش از 100 نفر از نمایندگان نامه ای را به امضا رسانده اند تا رئیس جمهور هر چه سریع تر این لایحه را تقدیم مجلس کند، اما به دلایل نامعلومی هیئت رئیسه از قرائت آن در مجلس خودداری کرده و استنکاف می کند.

افضلی فرد تلاش آمریکا و غرب را برای تغییر نقشه خاورمیانه و ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی را بیان کرد و یادآور شد: برای ما قابل قبول نیست که رژیم صهیونیستی در منطقه به انواع سلاح های هسته ای و اتمی مجهز شود، اما جمهوری اسلامی ایران نتواند در دفاع از خود به یک سلاح متعارف مجهز باشد، در حالی که امروز اصلی ترین تهدید منطقه خاورمیانه رژیم صهیونیستی است که با همراهی آمریکا به هر جنایتی دست می زند.