آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۶۰۰۶
زندگی
۱۳
بخشش

کارنامه سبز بخشش دو دانش آموز

با رضایت خانواده نوجوان 13 ساله اهل دیباج در شهرستان دامغان در استان سمنان، اعضای بدن وی پس از مرگ مغزی، به چهار بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.عضو گروه هماهنگ کننده اهدای عضو بیمارستان کوثر سمنان به ایرنا گفت: بیمار مرگ مغزی به نام دانیال عرب، نوجوان اهل دیباج دامغان است که چهارشنبه هفته گذشته بر اثر تصادف با خودرو، دچار مرگ مغزی شد.علی اکبر عبیری افزود: رسیدگی به این بیمار در بیمارستان های دامغان و سمنان انجام شد، ولی پس از رسیدن درجه هشیاری این نوجوان به شاخص سه و تایید مرگ مغزی، خانواده وی با اهدای اعضای بدن وی موافقت کردند.عبیری افزود: پیکر این نوجوان، به بیمارستان سینای تهران منتقل شده است تا مقدمات اهدای قلب، کلیه ها، ریه و کبد وی به بیماران نیازمند فراهم شود.این چهارمین بیمار مرگ مغزی در سال 94 در استان سمنان است که خانواده با اهدای اعضا موافقت کردند.

بنابر این گزارش اهدای اعضای بدن یک دانش آموز دبیرستانی که دچار مرگ مغزی شده بود، به هفت بیمار نیازمند عمری دوباره بخشید.

مرتضی دیانتی نسب مدیر آموزش و پرورش کازرون اظهار کرد: احسان مقدم نیا، اهل و ساکن روستای عمویی شهرستان کازرون بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود. وی با یادآوری اینکه مرحوم مقدم نیا، از دانش آموزان خوب دبیرستان شهید بستانپور کازرون بود، خاطرنشان کرد: بعد از تایید مرگ مغزی آن مرحوم و با رضایت خانواده وی، کار جداسازی اعضای بدن این نوجوان در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد. مدیر آموزش و پرورش کازرون با قدردانی از خانواده مرحوم مقدم نیا، اضافه کرد: در بیمارستان نمازی شیراز، هفت عضو آن مرحوم شامل قلب، کبد، کلیه ها، قرنیه و پوست او به بیماران نیازمند اهدا شد.