آرشیو دوشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۳۸
جامعه
۱۷
حق با شماست

تعطیلی کارگاه های سنگبری

رستوران ها ستاره دار شوند / آقای طاهری وفا از شهریار نیز به مسئولان وزارت بهداشت پیشنهاد کرده با ستاره دار کردن رستوران​های درون شهری و برون شهری ​ مردم را از رعایت نکات بهداشتی در این رستوران ها باخبر کنند​.

اخراج کارگران کارگاه های سنگبری در قم و اصفهان / آقای افشاری از قم در تماس با روزنامه گفته بیش از 5 / 1 ماه است که کارگاه های سنگبری در استان قم و اصفهان تعطیل و کارگران آنها اخراج شده اند،​ این درحالی است که بیمه نیز​ بیمه بیکاری آنها را تقبل نمی کند. این شهروند از مسئولان خواسته به این موضوع رسیدگی ​ کنند.

بازنشسته ها و مشکل بیمه/ مشکل آقای گوران از قائمشهر قابلیت پیگیری از سوی مسئولان را دارد که می گوید با وجود دریافت حق بیمه از هریک از افراد تحت تکفل یک بازنشسته از سوی بیمه آتیه سازان حافظ، اما خدمات به صورت جمعی به این افراد ارائه می شود نه به صورت انفرادی.

نسیم نسیم همه جا نمی وزد/ یک شهروند هم با اشاره به این که شبکه نسیم در تمامی استان ها قابل دریافت نیست، از مسئولان صداوسیما خواسته چاره ای برای این مشکل بیندیشند تا همه بتوانند از برنامه های این شبکه استفاده کنند.

جوابیه / در پی درج پیامی در 16 تیرماه تحت عنوان «شعب تامین اجتماعی درگیر بروکراسی» مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با ارسال نامه ای اعلام کرد: در حال حاضر پذیرش سوابق مدت خدمت نظام وظیفه مستلزم تمایل بیمه شده و ارائه درخواست به شعبه محل بیمه پردازی برای انجام تشریفات مقرر (احراز شرایط، محاسبه حق بیمه و صدور اعلامیه) امکان پذیر است، اما به منظور تسهیل در ارائه خدمت و رضایتمندی بیشتر بیمه شدگان در امور یادشده، انجام خدمت مذکور به صورت غیرحضوری در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد که در صورت تحقق این امر عملابروکراسی حذف خواهد شد.