آرشیو دوشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۳۸
جامعه
۱۷

چادرخوابی گردشگران ساماندهی می شود

چادرخوابی گردشگران در شهرهای گردشگرپذیر را می توان یکی از مسائل حل نشده گردشگری کشور دانست، زیرا این رفتار مسافران که به دلیل بالابودن هزینه های گردشگری اتفاق می افتد، سبب ایجاد مشکلات اجتماعی و بهداشتی زیادی شده است. دیروز معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به این مساله پرداخت و از طرحی برای ساماندهی این مساله خبر داد و گفت: مسافران باید چادر های خود را در کمپ ها یا مناطقی که شهرداری در نظر گرفته برپا کنند.

به گزارش جام جم، دیروز نشست خبری مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور و سعید شیرکوند، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

رحمانی موحد در پاسخ به پرسش جام جم درباره راهکار سازمان میراث فرهنگی برای ساماندهی چادرخوابی مسافران اظهار کرد: برخی تصور می کنند برخورد با چادرخوابی مسافران امکان سفر ارزان را از مردم می گیرد، اما از چادر فقط می توان در فضاهای مشخصی استفاده کرد، چون براساس استانداردها به هیچ وجه در هیچ کجای دنیا اجازه نمی دهند مسافران در محدوده شهری و منطقه ای که مردم تردد کرده و حقوق آنها باید رعایت شود چادر زده و حریم خصوصی ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: چادری که در کنار دیوار خانه یا پارک عمومی زده می شود برای منظر شهر و توسعه گردشگری کشور مورد قبول ما نیست؛ در واقع چادر باید در کمپ یا مناطقی که برای آن درنظر گرفته می شود برپا شود تا بتوان امنیت و بهداشت گردشگران را تامین کرد.