آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۵
جهان
۶

100 مجروح در انفجار کی یف

در اثر وقوع انفجار و درگیری پلیس و تظاهرکنندگان در نزدیکی ساختمان پارلمان اوکراین نزدیک به یکصد نفر مجروح شدند که بیشتر آنها را نیروهای پلیس تشکیل می دهند. گفته می شود حال ده نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

این درگیری ها پس از آن آغاز شد که پارلمان اوکراین روز گذشته جلسه بررسی پیش نویس طرح اصلاحات و دادن اختیارات بیشتر به جدایی خواهان را برگزار کرد. در واقع دادن اختیارات بیشتر به مناطق شرقی بخشی از توافق نامه مینسک است که در ماه فوریه به امضای طرفین درگیری با نظارت کشورهای اروپایی رسید.

همزمان با برگزاری این جلسه، تعدادی زیادی از مردم در مقابل پارلمان تجمع کرده و با گذشت زمان با نیروهای پلیس درگیر شدند. همزمان با این که اعلام شد 256 نماینده از این طرح حمایت کرده اند، درگیری ها در بیرون ساختمان پارلمان شدت بیشتری به خود گرفت.

گفته می شود در دست تعدادی از معترضان نماد و پرچم حزب راست افراطی «آزادی» بوده است. این حزب موضع سرسختانه ای در مقابل شورشیان مناطق شرقی دارد. همزمان با این اتفاقات بود که ناگهان صدای انفجار مهیبی از میان جمعیت درگیر شنیده شد. گفته می شود تعدادی از خبرنگاران حاضر در صحنه درگیری ها نیز مجروح شده اند. بی.بی.سی تعداد تظاهرکنندگان را 7000 نفر گزارش کرد.