آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۵
جهان
۶

استقبال سیاستمداران لبنانی از طرح نبیه بری

با این که هنوز جزئیات طرح پیشنهادی نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان مشخص نشده، اما سیاستمداران این کشور می گویند برای برطرف شدن مشکلات از این طرح استقبال می کنند. نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت یاد امام موسی صدر در بیروت برگزار شده بود، طرحی مبنی بر برگزاری گفت وگوهای چندجانبه با حضور روسای فراکسیون های پارلمانی و «تمام سلام» نخست وزیر، به منظور حل بحران های جاری در این کشور ارائه کرد.

به گزارش فارس، منابع آگاه از موضع مثبت حزب الله نسبت به این طرح خبر داده و با اشاره به بندهای این طرح از جمله پرونده انتخاب رئیس جمهور، فعالیت مجلس و دولت، قوانین اعطای مجدد تابعیت و قانون انتخابات پارلمانی و تمرکززدایی اداری، تاکید کردند: این بندها، موضوعات اساسی و مطرح در عرصه ملی بوده که به علت اختلافات موجود بر سر آنها، به بروز بحران عمیق در کشور منجر شده است.

از سوی دیگر سعد حریری، رئیس جریان المستقبل این کشور تاکید کرد: ما درخواست نبیه بری را برای برگزاری مذاکرات ملی تائید می کنیم. وی تاکید کرد: من خواهان برگزاری مذاکرات میان رهبران فراکسیون های پارلمان و دولت طی ده روز اول ماه سپتامبر هستم.