آرشیو سه‌شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۴۵
ورزش
۱۸

کاپیتانی هلند به روبن رسید

دنی بلیند، سرمربی تیم ملی هلند از انتخاب آرین روبن ستاره باشگاه بایرن مونیخ به عنوان کاپیتان اول تیم ملی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بلیند که اخیرا جانشین گاس هیدینک شد، گفت: «تصمیم من بر اساس توانایی های فنی فوتبال نبوده است. بلکه بحث شخصیتی مطرح است و در این شرایط حساس من به کسی نیاز دارم که بتواند حضور پررنگ تری در زمین داشته باشد. در این مورد با فان پرسی صحبت کردم و او پذیرفت که کاپیتان دوم تیم باشد.»

روبن در دو سال اخیر کاپیتان دوم تیم ملی هلند بود. او که 14 بار بازوبند را به بازو بسته است، در این باره گفت: «این افتخاری بزرگ است و تمام تلاشم را می کنم تا بتوانم این مسئولیت را انجام دهم. اما همه ما یک هدف داریم و آن صعود به یورو 2016 است.»

ماه ژوئن 2013 لوئیز فان خال، سرمربی سابق تیم ملی هلند فان پرسی را به جای وسلی اشنایدر به عنوان کاپیتان تیم هلند معرفی کرد زیرا او معتقد بود اشنایدر به اندازه کافی در شرایط آمادگی به سر نمی برد.

فان پرسی در 24 بازی و از جمله در جام جهانی 2014 کاپیتان تیم ملی هلند بود. فان پرسی در این باره گفت: «من به تصمیم سرمربی جدید احترام می گذارم. من و روبن در کنار هم به تیم در زمین کمک می کنیم و کاپیتانی دوم تیم هلند برای من افتخاری بزرگ است.»