آرشیو شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۹
سیاست
۲

روزنه

تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان با آرمان های امام

جماران: مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران صبح روز پنجشنبه در حرم امام راحل برگزار شد. در این مراسم که حجت الاسلام سیدحسن خمینی و آیت الله هاشمی شاهرودی، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، حضور داشتند، جمعی از اعضای مجلس خبرگان با حضور در مرقد مطهر امام، ضمن قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.

رهامی: دست اصولگرایان را برای اجماع ملی می بوسم

ایلنا: رئیس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، محسن رهامی، گفت دست تمام اصولگرایان را می بوسم تا به برگزاری انتخابات حداکثری کمک کنند و به جای اجماع اصلاح طلب ها به اجماع ملی فکر می کنیم و لازمه اش این است که به تنش ها میدان ندهیم.

بزرگداشت جانباز شهید حاج داود کریمی

ایسنا: مراسم بزرگداشت حاج داود کریمی در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد. در این مراسم تعدادی از دوستان و هم رزمان سردار شهید حاج داود کریمی سخنرانی کردند.

شهید داود کریمی از اعضای اصلی تشکیل دهنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عضو هیات مرکزی سپاه تهران بود که با شروع جنگ به منطقه جنوب رفت و مسئول عملیات جنوب شد و سپس به جبهه غرب رفت و بر پایه آموخته هایش در لبنان مسئول آموزش نظامی سپاه شد. سپس مدتی کوتاه تر از یک سال، فرمانده سپاه تهران بود و مدتی نیز در بنیاد شهید (دوران دفاع مقدس) فعالیت کرد.

او در عملیات «والفجر 8»، که از سوی جهاد سازندگی به عنوان نیروی داوطلب به منطقه «فاو» رفته بود، بر اثر حمله دشمن، شیمیایی شد.

زهد و تقوای حاج داود کریمی، زبانزد خاص و عام بود، به گونه ای که همین عامل سبب شد روز تشییع پیکر این سردار را «یوم الحسرت» بنامند.