آرشیو یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۳۷
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

افت نرخ دلار دولتی

بانک مرکزی نرخ بانکی 39 ارز را برای روز شنبه اعلام کرد که بر این اساس نرخ بانکی26 ارز نسبت به روز پنجشنبه هفته گذشته کاهش و قیمت 8 واحد پولی افزایش داشته، البته نرخ 5 ارز نیز بدون تغییر ماند اما قیمت دلار و پوند نزولی شد. نرخ دلار امریکا با دو ریال افت 29955 ریال تعیین شد.

گلابی چینی هم به بازار آمد

سید حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه وسبزی از ورود گلابی چینی به بازار میوه خبر داد و گفت: حدود یک هفته است که این میوه وارد بازار داخل شده و قیمت هرکیلوگرم آن، 12 هزار تومان است.

برگزاری دومین کنفرانس صنعت پخش ایران

دومین کنفرانس صنعت پخش ایران با رویکرد ارزش آفرینی اقتصادی و راهکارهای توسعه صنعت پخش 21 و 22 مهر ماه امسال در برج میلاد تهران برگزار می شود. سعید جارودی، دبیر انجمن شرکت های صنعت پخش ایران با اعلام این خبر گفت: توجه به جایگاه صنعت پخش و نقش مهم و تاثیرگذار آن در نظام تامین کشور، همچنین میزان اشتغالزایی بالای آن از ضرورت های برگزاری این کنفرانس است. وی با اشاره به مشکلات این صنعت یادآور شد: دراین کنفرانس به مسائلی از قبیل رفع مشکلات موجود در عرصه قاچاق کالاو حذف واسطه های غیر قانونی در نظام توزیع پرداخته می شود.

حذف نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت ساختمان از سال آینده از برنامه نمایشگاه های بین المللی تهران حذف می شود. به گزارش سازمان توسعه تجارت، تخصصی شدن نمایشگاه صنعت ساختمان بنابه پیشنهاد این سازمان و موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت و در راستای حرفه ای گرایی و استفاده از ظرفیت تمام بنگاه های ذیربط اتخاذ شده است.