آرشیو یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۳۷
زندگی
۱۳

پیام صلح رکابزن ایرانی

عباس رزاقی دوچرخه سوار مسافت های طولانی که با هدف امضای پرچم صلح وارد ترکیه شده بود، در مسیر بازگشت خود به آنکارا آمد. رزاقی که روز عید فطر از تهران به مقصد ترکیه حرکت کرده بود بعد از ورود به ترکیه و طی مسیر شرق ترکیه تا دریای سیاه و سپس استانبول در مسیر بازگشت وارد آنکارا شد.

رزاقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طی مسیر یاد شده پانزدهمین مسیر برون مرزی وی در طول 22 سال گذشته است، گفت: مسیری که این بار با هدف رساندن پیام صلح و دوستی طی کردم نخستین مسیر برون مرزی من در 22 سال قبل بود و من مجددا این مسیر را طی کردم. رزاقی با عنوان اینکه ترکیه دانشگاهی برای من در اجرای برنامه های برون مرزی ام بود گفت: مسیرهای کوهستانی ترکیه و سختی آنها موجب هموار شدن مسیرها برایم در دیگر سفرها خصوصا سفر دور دنیا شده بود و من همیشه در سفرهای خود به مسیر غرب مسیرهای کوهستانی در شرق ترکیه را طی می کنم زیرا طی این مسیرها در حکم آمادگی برای مسیرهای بعدی است. دوچرخه سوار کشورمان که این بار پرچم صلح را به امضای مردم و مسئولان ترکیه رسانده است گفت: در طول 22 سال گذشته تاکنون در سفرهای برون مرزی خود از ترکیه گذر کرده و در طول این سال ها نیز شاهد تغییرات در زمینه های مختلف در خاک ترکیه بوده ام که برایم جالب و در عین حال آموزنده بود.

رزاقی که دو دور سفر دور دنیا، دور آفریقا، اروپا و ده ها سفر داخلی و خارجی دیگر را در کارنامه خود دارد، بعد از طی مسیر ایغدیر- قارض از طریق مناطق کوهستانی آرداهان و آرتوین وارد منطقه دریای سیاه شده و بعد از عبور از آن مناطق به استانبول عزیمت و سپس از مسیر آنکارا سفر خود برای بازگشت به کشورمان را آغاز کرده است. وی در مسیر بازگشت از شهرهای سیواس، ارزنجان، ارضروم، آغری، دوغوبیازیت وارد خاک کشورمان شده و قصد دارد برنامه سفر خود را در اول آبان ماه در تهران به پایان برساند. رکابزن ایرانی به دلیل اینکه بارها با دوچرخه در مسیر ترکیه رکاب زده در شهرهای مسیر خود چهره ای شناخته شده است و ورود وی در شهرهای مسیر راه با استقبال اهالی محل همراه است.