آرشیو یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۳۷
فرهنگ و هنر
۲۳

آن سوی مرز

آیین «زار» در هایفست 2015

مدیر اجرایی جشنواره «هایفست» از استقبال گروه های تئاتر شهرستانی برای شرکت در جشنواره هایفست ارمنستان خبر داد. آلبرت بیگجانی، نماینده و مدیر اجرایی جشنواره هایفست ارمنستان با اعلام این خبر توضیح داد: امسال گروه های شهرستانی بیشتر از تهرانی ها متقاضی حضور در جشنواره بودند و 28 سی دی اجرا به دستم رسید که بعد از تماشای آثار تعدادی از آنها به دبیرخانه معرفی شدند. بیگجانی با بیان اینکه آثار گروه های شهرستانی را بیشتر می پسندد؛ اظهار کرد: به عنوان نمونه اجرای آیین «زار» از بندر میناب بیش از نمایش های فرم و بدن از تهران جذابیت دارد.

ایران عضو رسمی اتحادیه جهانی مدارس تئاتر شد

اعضای اتحادیه جهانی مدارس تئاتر، به اتفاق آرا، دانشگاه تهران را به عنوان عضو رسمی اتحادیه برگزیدند. اعضا با آگاهی از قابلیت های ایران با پیشنهاد عضویت دراین نهاد موافقت کردند تا از این پس ارتباط بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با سایرکشورهای عضو تقویت و همچنین امکان حضور تئاتر دانشگاهی ایران دربرنامه های آموزشی وپژوهشی وفستیوال های معتبرمرتبط با این نهادها تسهیل شود.

تجلیل بنیاد بازیگران از «لئوناردو دی کاپریو»

در سی امین سالگرد تاسیس بنیاد بازیگران امریکا، لئوناردو دی کاپریو تجلیل می شود.

جایزه این بنیاد، برای مجموعه آثارش و بازی در فیلم هایی چون «گرگ وال استریت»، «هوانورد»، «سرآغاز» و «جانگوی رها شده» و نیز برای حمایتش از اقیانوس های جهان و جنگل ها قدردانی می شود. سی امین سالگرد تاسیس این بنیاد در بورلی هیلز و در تاریخ 5 نوامبر برگزار می شود.

جایزه ای افتخاری برای «جیمز پترسون»

جایزه افتخاری چهره ادبی جایزه ملی کتاب امریکا به «جیمز پترسون» رمان نویس معروف اعطا می شود. بنیاد ملی کتاب امریکا این جایزه افتخاری را به پاس فعالیت های چشمگیر و تاثیرگذار پترسون برای گسترش فرهنگ کتابخوانی به او اعطا می کند. جیمز پترسون 68 ساله در سال 2014 رتبه سی وهفتم فهرست تاثیرگذارترین چهره های مطرح از دید مجله «فوربس» را از آن خود کرده است.