آرشیو یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۳۷
بین الملل
۲۰

مانیتورینگ

واشنگتن پست (امریکا): الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، متهم به سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر است و در خارج کشور نیز هر گونه انتقادی را رد می کند. او میلیون ها دلار برای مراسم ورزشی و هنری خرج کرده است و شرکت کنندگان در این رخدادها مساله حقوق بشر در جمهوری آذربایجان را نادیده می گیرند.

پلیتیکو (بلژیک): نایجل فراژ، رهبر حزب استقلال انگلیس، گفته او به همراه گروه هایی که مخالف اتحادیه اروپا هستند یک جبهه جدید تشکیل داده است. زمانی که زمینه برگزاری رفراندوم 2017 برای خروج یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا فراهم می شود این گروه ها نیز وارد عمل می شوند.

مردم (چین): امسال هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل است. سازمان ملل در این 70 سال فراز و نشیب های زیادی داشته است. منشور سازمان ملل مکررا نقض شده و روابط بین الملل غیرمنصفانه ای برقرار بوده است. امروز نیاز است این روابط تعدیل شده و نیروهایی مثبت هدایت عرصه بین المللی را بر عهده بگیرند.

ایندیپندنت (انگلیس): جرمی کوربین در نخستین سخنرانی اش به عنوان رهبر حزب کارگر بابت جنگ عراق که توسط همحزبی اش تونی بلر آغاز شد عذرخواهی کند. این سخنرانی روز سه شنبه انجام می شود و کوربین خواهد گفت حزب کارگر از آن جنگ درس گرفته و هرگز آن اشتباه را تکرار نخواهد کرد.