آرشیو پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۴۱
اجتماعی
۴
تامین اجتماعی

طرح پرداخت متمرکز مستمری بازنشستگان اجرا می شود

ستاد هماهنگی اجرای طرح نظام پرداخت متمرکز حقوق مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران به منظور اصلاح در پرداخت و جهت گیری به سمت پرداخت متمرکز تشکیل شد.

به گزارش سازمان تامین اجتماعی، با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان تشکل های بازنشستگی و بانک رفاه این ستاد تشکیل و مقرر شد با اجرای نهایی این طرح حقوق تمامی مستمری بگیران به صورت متمرکز پرداخت شود.

یکپارچگی در پرداخت ها، برقراری عدالت و رفتار یکسان و عادلانه در پرداخت حقوق مستمری بگیران بدون توجه به اولویت الفبایی و شناسایی همپوشانی های حقوق و مزایای مستمری بگیران از مهمترین دلایل اجرای این طرح است.

هم اکنون حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از طریق حساب های بانکی شعب این سازمان در سراسر کشور به صورت مستقل پرداخت می شود که بدین ترتیب این روند اصلاح و با تغییردر زمان پرداخت، حقوق و مزایای مستمری بگیران در دوره زمانی کوتاهتر و به صورت متمرکز پرداخت خواهد شد.

بیش از نیمی از جمعیت ایران معادل 40 میلیون و 291 هزار و 694 نفر از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند که 13 میلیون و 344 هزار نفر بیمه شده اصلی، 21 میلیون و 766 هزار نفر بیمه شده تبعه و بیش از پنج میلیون نفر هم مستمری بگیر هستند.