آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۷۵
ایران
۱۵

مراسم تشییع جان باختگان منا

با ورود تعداد دیگری از حاجیان جان باخته در حادثه منا به کشور، مراسم تشییع این پیکرهای مطهر امروز در برخی استان ها برگزار می شود.

روزگذشته پیکر سه جان باخته خراسان شمالی در فاجعه منا، طی مراسمی در فرودگاه بجنورد مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت: پیکر 9 جان باخته دیگر حادثه منا دیروز به شیراز منتقل شد. هادی پژوهش جهرمی با اشاره به این که برنامه ریزی کامل برای انتقال پیکر جان باختگان منا به شیراز انجام شده است، افزود: پیکر بقیه جان باختگان به مرور وارد شیراز خواهد شد.

فرماندار اردبیل نیز از تشییع پیکر سه جان باخته دیگر حادثه منا در این شهرستان خبر داد. جواد زنجانی افزود: به دنبال پیگیری های به عمل آمده پیکر سه نفر دیگر از جان باختگان مظلوم حادثه منا وارد اردبیل شده و پس از تشریفات قانونی تشییع خواهد شد. پیکرهای هشت حاجی دیگر مازندرانی جان باخته در فاجعه منا دیروز از طریق فرودگاه «دشت ناز» ساری وارد این استان شد.

مهدی حسنی، نورمحمد فلاح نژاد، سیدمهدی جعفری، علی اسدزاده، رحیم یوسفی، قربان یعقوبیان، معین تقوی و مردان احمدی از حاجیان مازندرانی قربانی شده در منا هستند که پیکرهایشان به استان انتقال یافت. پیش از این پیکرهای 18 نفر از حاجیان مازندرانی در دو مرحله به استان انتقال یافت و تشییع شد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز گفت: پیکر مطهر پنج نفر دیگر از حاجیان گلستانی جان باخته در فاجعه منا دیروز وارد گرگان مرکز استان گلستان شد

علی اصغر طهماسبی افزود: پیکرهای جان باختگان فاجعه منا پس از ورود با هماهنگی دادستانی و طی روال پزشکی قانونی، در شهرستان های گنبدکاووس و گمیشان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. مردم استان یک میلیون و 850هزار نفری گلستان این روزها سوگوار 49 حاجی گلستانی جان باخته در فاجعه منا هستند. طی دو روز گذشته دو گروه دیگر از حاجیان گلستانی پرپر شده در فاجعه منا در شهرستان های مختلف استان تشییع شد.

امسال 1800نفر از مردم گلستان برای انجام مناسک حج تمتع به عربستان اعزام شده بودند که در فاجعه منا در روز عید قربان 49 نفر از آنان به لقاءالله پیوستند که از اعضای کاروان های گنبدکاووس، بندرترکمن و گرگان بودند. مرجان ناز قلیچی، فرماندار گنبد کاووس نیز در حادثه منا درگذشت. این خبر از سوی استاندار گلستان به خانواده وی اعلام شد.