آرشیو سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۲۱
جامعه
۱۷

خبر

عبور ایران از خط قرمز جمعیتی

ایسنا: محمد اسحاقی، معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: کاهش جمعیت در ایران منجر به عبور از خط قرمز جمعیتی براساس نرخ باروری دنیا شده است. وی افزود: نرخ باروری در دنیا زیر 2،1 نرسیده و هیچ کشوری شاهد کاهش جمعیتی پایین تر از این میانگین نبوده است اما در ایران در سال های اخیر از این خط قرمز عبور کرده ایم و نرخ باروری را به 1.7 رساندیم که این خود زیر حد جایگزینی است.

10 درصد مددجویان کمیته امداد خانواده های طلاق هستند

شرق: علی محمد ذوالفقاری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه سن زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد کاهش پیدا کرده است، گفت: 10 درصد از مددجویان کمیته امداد را خانواده های طلاق تشکیل می دهند. وی با بیان اینکه تعداد زنان فقیری که برای دریافت خدمات حمایتی به کمیته امداد مراجعه می کنند، هر سال در حال افزایش است، گفت: 81 درصد از زنان سرپرست خانوار به علت فوت همسر، 14 درصد به علت طلاق و پنج درصد به علل دیگر به این نهاد مراجعه کردند.

روز انه12 هزار بازدید از پل طبیعت

مهر: اردشیر نوریان، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با تاکید بر اینکه هیچ ساخت وساز جدیدی در اراضی عباس آباد صورت نمی گیرد، گفت: برخی سازمان ها براساس قراردادهای سال های پیش گودبرداری هایی انجام داده بودند یا طراحی هایی صورت دادند که همه این مسائل متوقف شد.وی در مراسم یک سالگی افتتاح پروژه پل طبیعت، گفت: روزانه به طور متوسط 12 هزار نفر از این مجموعه بازدید می کنند.