آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴، شماره ۴۴۰۹
جهان
۶

کشف گورهای دسته جمعی ایزدی ها درعراق

نیروهای کرد عراقی که شهر سنجار را به تازگی آزاد کرده اند، در عملیات جستجو و بازرسی خود از مناطق آزاد شده دو گور دسته جمعی را پیدا کردند.

احمد یزدین، یکی از فعالان ایزدی در این باره اعلام کرد: نیروهای پیشمرگ که در حمله به شهرستان سنجار واقع در غرب موصل نقش داشتند، دو گور دسته جمعی از قربانیان ایزدی با نزدیک به 400 جسد کشف کردند. یزدین گفت: یکی از گورها با حدود 80 جسد متعلق به زنان و دختران روستای کوجو است که در مارس گذشته به دست گروه تروریستی داعش در سنجار قتل عام شدند.

این فعال عراقی افزود: این گور که در نزدیکی موسسه سنجار قرار دارد، هنگامی کشف شد که نیروهای پیشمرگ و یگان های ایزدی مشغول حفر استخر پرورش ماهی برای موسسه بودند. یزدین ادامه داد: گور دوم در نزدیکی مجمع الجزیره، واقع در غرب سنجار کشف شد که هنوز به شکل کامل آزاد نشده است. گوری با بیش از 300 جسد مرد و زن ایزدی که هویت آنها شناسایی نشده است.

این اتفاقات در حالی است که تنش ها میان نیروهای بسیج مردمی با شبه نظامیان کرد در منطقه طوزخورماتو همچنان ادامه دارد. بنا به اعلام منابع خبری،این درگیری ها روز گذشته دوباره شدت گرفت. طبق اظهارات یکی از مسئولان کرد عراق، این درگیری ها به دنبال کشته شدن دو جوان کرد به دست نیروهای داوطلب مردمی بالاگرفت. در این درگیری ها دو طرف از سلاح سنگین استفاده کردند. این درگیری ها در حالی دوباره آغاز شد که دو طرف با میانجیگری یک هیات ایرانی که در حال حاضر در طوزخورماتو حضور دارد، به توافقی برای آتش بس رسیده بودند اما پس از آن که داوطلبان مردمی تعدادی از تک تیراندازهای خود را در منطقه مستقر کرده و کنترل بیشتر مناطق طوزخورماتو را به دست گرفتند، پیشمرگ ها آنها را به نقض آتش بس متهم کردند.