آرشیو سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴، شماره ۴۴۰۹
حوادث
۱۲

خبرسلامت

جوانه ها را در سبد غذایی خود بگنجانید

جوانه عدس حاوی تمام اسیدآمینه هاست و مصرف آن به کودکان و دانش آموزان برای افزایش یادگیری و تقویت قوای مغزی توصیه می شود.

مرتضی صفوی، متخصص تغذیه با اشاره به این که مصرف جوانه ها به دلیل وجود ویتامین E برای درمان ناباروری و پیشگیری از بیماری های قلبی، عروقی و سرطان موثر است به فارس گفت: جوانه ها دارای انواع ویتامین همچون ویتامین B12 بوده و برای کم خونی حاد بسیار موثر است.

همچنین جوانه های گندم، عدس، ماش و یونجه سرشار از ویتامین و پروتئین بوده ولی کالری کمی دارند. همچنین ویتامین C و E در آنها به وفور یافت می شود.

وی تاکید کرد: کسانی که پوست آنها در زمستان خشک می شود نیز می توانند از نرم کننده های حاوی ویتامین E که از جوانه ها ساخته شده استفاده کنند. مصرف جوانه ها برای حفظ سلامت پوست به ویژه در دوران سالمندی نیز توصیه می شود.

خودخوری، قوای بدنی را ضعیف می کند

خودخوری و جلوگیری افراطی از بروز هیجانات به ضعف قلب و کاهش نیروی حیاتی بدن منجر می شود و این مساله در شرایطی که هوا آلوده است باعث می شود فرد شادابی و نشاط خود را از دست بدهد.

به گزارش تسنیم، مجید انوشیروانی، متخصص طب سنتی گفت: بر این اساس از حضور در هوای آلوده که نیروهای بنیادی بدن را کاهش می دهند، خودداری کنید. خواب ناکافی، شب زنده داری، ورزش شدید و طولانی، رویارویی با استرس های روانی و عاطفی، مواجهه با هوای بسیار سرد و مواجهه طولانی با تابش های الکترومغناطیسی به ویژه رایانه و تلفن همراه نیز پرهیز شود.