آرشیو دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۴۰۰
ویژه
۱۲
نگاه 1

اسدالله امرایی، نویسنده و مترجم: حتی اگر یک نفر با دیدن بیلبوردها کتابخوان شود خوب است

اسدالله امرایی، نویسنده و مترجم با اشاره به اکران های فرهنگی که در هفته کتاب از سوی سازمان زیباسازی در سطح شهر شده است، گفت: حتی اگر یک نفر با دیدن این بیلبوردها کتابخوان شود، خوب است.

امرایی با بیان اینکه این روزها بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ در سطح شهر کتاب های معروف و شناخته شده ای مانند «پیرمرد و دریا» یا «جنگ و صلح» را تبلیغ می کند، ادامه داد: این اقدام مدیریت شهری در اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قطعا خوب و تاثیرگذار خواهد بود.

این نویسنده و مترجم با تاکید بر اینکه متاسفانه سرانه مطالعه در میان مردم ما بسیار پایین است، افزود: این اقدام سازمان زیباسازی در هفته کتاب و کتابخوانی بسیار خوب است اما امیدوارم از پتانسیل شهرداری برای تشویق مردم به کتاب خواندن به صورت های دیگر نیز استفاده شود.

به گفته امرایی، مدیریت شهری و به ویژه سازمان زیباسازی با توجه به دسترسی آسان تر به کتابخانه های عمومی می تواند در کنار تبلیغ های فرهنگی از این دست با خرید کتاب های معروف که خواندن آنها برای مردم جذاب است و اهدای آنها به کتابخانه های عمومی، مردم را به فرهنگ کتابخوانی تشویق کند.

او با تاکید براینکه سلیقه سازمان زیباسازی در انتخاب کتاب هایی که بر روی بیلبوردها تبلیغ کرده، قابل توجه است، گفت: امیدوارم این اقدام منوط به هفته کتاب و کتابخوانی نبوده و مدیریت شهری علاوه بر تبلیغات فرهنگی از این دست با خرید کتاب و اهدای آن به کتابخانه ها، این فضاها را از رخوت بیرون بیاورد.