آرشیو دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۴۰۰
ویژه
۱۲
نگاه 2

ناهید طباطبایی، نویسنده: این کار باعث معرفی آثار ممتاز می شود

ناهید طباطبایی نویسنده آثاری همچون 40 سالگی و جامه دران، با اشاره به اینکه اقدامات سازمان زیباسازی در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی بین شهروندان تهرانی ستودنی است، گفت: انجام چنین اقداماتی تاثیرات بسیار خوبی در افزایش مخاطبان کتاب های ممتاز دارد و باعث می شود ممتاز بودن این کارها برای دیگران نیز آشکار شود.

طباطبایی با بیان این مطلب به نویسندگان زن اشاره کرد و گفت: ما زنان نویسنده معاصری داریم که کتاب های بسیار ارزشمندی را نوشته و منتشر کرده اند و بهتر است در تبلیغات محیطی کتاب های این نویسندگان نیز توجه ویژه ای شود.

وی با پیشنهاد اینکه بهتر است از کتاب هایی که به ادبیات معاصر می پردازد در چنین اقداماتی استفاده شود، ادامه داد: معرفی کتاب های ادبیات معاصر علاوه بر اینکه باعث بهتر شناخته شدن این کتاب ها می شود، دلگرمی نویسندگان را نیز به همراه دارد.

این نویسنده معاصر با اشاره به تیراژ چاپ کتاب ها، گفت: چنین اقداماتی انگیزه ناشران را نیز برای انتشار کتاب های مطرح و ممتاز بالامی برد.

طباطبایی کودکی و نوجوانی خود را در جنوب ایران گذراند و دانش آموخته رشته ادبیات دراماتیک و نمایشنامه نویسی است. او اغلب با نگاهی طنزگونه، زندگی دنیای زنان را بیان می کند. رمان چهل سالگی او توسط مصطفی رستگارپور به یک فیلمنامه سینمایی تبدیل شد و فیلم 40 سالگی توسط علیرضا رییسیان ساخته شد.

داستان همایون از مجموعه داستان جامه دران نیز بطور مشترک توسط ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی به فیلمنامه فیلم جامه دران (1393) بدل شد. ناهید طباطبایی دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی در بخش نگاه نو در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر را نیز به دست آورد.