آرشیو چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۵۷
اقتصاد
۴

خبر

نظارت بر عملکرد موسسه ثامن الحجج بیشتر می شود

شرق: معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کارگروه ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی، از افزایش سطح نظارت بر تصمیمات و فعالیت های موسسه ثامن الحجج خبر داد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، حمید تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی، از تشکیل هیات نظارت برای ساماندهی موسسه تعاونی اعتباری ثامن الحجج خبر داد و از سپرده گذاران درخواست کرد تا با حفظ آرامش، برای ساماندهی موسسه مذکور به این هیات کمک کنند.

قول مساعد وزیر به کارگران

ایسنا: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه اتحادیه امکان و تعاونی ها می توانند بازگشت تسهیلات خرید کالای کارگران را تضمین کنند، گفت: تشکل های کارگری به دنبال راهکار مشخصی برای ضمانت بازپرداخت وام خرید کالاهستند تا همه کارگران از مزایای این تسهیلات استفاده کنند. ابوالفضل پوروفایی افزود: درجلساتی که با وزیر کار داشتیم ایشان قول مساعد دادند کارگران هم مشمول استفاده از این تسهیلات شوند. وی ادامه داد: فقط کارگرانی که کارفرمای مستقیم ندارند، مشمول استفاده از وام خرید کالانمی شوند و سایر کارگران می توانند از طریق کارفرمایان کارگاه های خود این تضمین را بدهند و متعهد شوند.

هیات تجاری بزرگ روسیه در راه تهران

ایرنا: روزنامه فایننشال تایمز انگلستان نوشت: مسکو هم زمان با اعزام یکی از بزرگ ترین هیات های تجاری خود به تهران در ماه آینده، امیدوار است روابط تجاری خود با ایران را از طریق نهایی کردن مذاکرات صدور کالاهای صنعتی به ارزش بیش از 21 میلیارد دلار، تقویت کند. ایلیا تراسنکو، مدیرعامل جدید شرکت سوخو (Sukhoi Civil Aircraft)، به فایننشال تایمز گفت: این شرکت در مرحله مذاکرات نهایی برای فروش صد فروند سوپرجت مسافربری منطقه ای به ایران است. براساس این گزارش، در مذاکرات ماه آینده روسیه و ایران، هیات 80 نفره روسی به ایران سفر می کنند. «دنیس مانتوروف»، وزیر تجارت و صنعت روسیه، در راس هیات قرار دارد.

دومین نمایشگاه بین المللی چرم با حضور 6 کشور

ایسنا: دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته، با حضور و مشارکت ده ها واحد تولیدی داخلی و خارجی از ششم تا نهم آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. در این نمایشگاه علاوه بر تولیدکنندگان داخل، شرکت ها و تولیدکنندگان برخی کشورها از جمله شرکت هایی از کشورهای ایتالیا، ترکیه، چین، هند، آلمان و فرانسه حضور و مشارکت دارند.