آرشیو سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۹۲
فرهنگ و هنر
۲۳

نامه هنرمندان به رئیس صدا و سیما درباره «فیتیله»

جمعی از هنرمندان در حمایت از عوامل برنامه «فیتیله» نامه ای به دکتر محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما نوشتند. این نامه به امضای داوود میرباقری، داریوش ارجمند، عبدالله اسکندری، پرویز پرستویی، همایون اسعدیان، حمید عجمی، فاطمه معتمدآریا، حسین پاکدل، علیرضا رئیسیان، محمدحسین لطیفی، فرشته طائرپور، مرتضی پورصمدی، حسن پورشیرازی، حبیب اسماعیلی، وحید جلیلوند، پیمان قاسم خانی، امیر آقایی، مهدی پاکدل و سید جواد یحیوی، رسیده است.

در بخشی از متن این نامه آمده است: «سال هاست (قریب به دو دهه) که سه تن از هنرمندان نجیب همین آب و خاک، کیمیای گمشده مردمان را، بی دریغ و بی منت بر صورت فرزندان مان نقش می کنند و لبخند؛ این معجزه شگفت خداوندی را واسطه می شوند. ما که تنها مخاطبان آنهاییم، خاطره ده ها گزارش و مستندی که این سه عزیز، از آسایشگاه ها و بیمارستان ها و نوانخانه ها گرفتند و دردمندان و زخم دیدگان همین سرزمین را شاد کردند، از یاد نبرده ایم. چطور می شود که شما و معاون محترم سیما، فراموش کرده اید؟ به یاد داشته باشید که اعتراض مردم محترم آذربایجان، اعتراض بر پیکره صدا و سیماست که دیوار کوتاهش برنامه کودک است. وااسفا که در این هجمه به جای اصلاح مشی و رفتار و اخلاق صدا و سیما، سه تن از شریف ترین هنرمندان این خاک قربانی شدند.

جناب آقای سرافراز؛ قسم به آنچه از سیره محمد مصطفی(ص) و اخلاق گرانبهایش می شناسیم و همگی به وقت پاسداشت شرافت و جوانمردی، بر زبان می رانیم و خطبه ها می خوانیم، حفظ عزت و آبروی فرزندانتان در هر کجای این خاک خاصه در صدا و سیما که تصدی امور آن را بر عهده دارید، مهمترین وظیفه شما در تبلیغ و ترویج و نمایش خلق نیکوی محمدی است و سوگند به آن روح بزرگ که شما و همکارانتان نسبت به آن مسئولید. امید که سختی و صراحت این قلم را به صداقتش عفو نمایید.»