آرشیو یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۴
صفحه آخر
۱۲

رهبر مخالفان ترکیه:گاز روسیه قطع شود اردوغان باید کاخ خود را با پهن گرم کند!

رهبر مخالفان ترکیه با انتقاد شدید از سیاست های رئیس جمهور این کشور که باعث دشمنی روسیه شده اعلام کرد که در صورت قطع واردات گاز طبیعی از روسیه، اردوغان باید کاخ 210/000 متری ریاست جمهوری خود را با پهن گرم کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالات مربوط به تاثیرات قطع احتمالی گاز روسیه به ترکیه در نتیجه بحران به وجود آمده به دنبال ساقط شدن سوخوی 24 توسط ترکیه گفت: «ترکیه ای ها به زجر کشیدن عادت دارند. همانطور که می دانید ما کل عمرمان را با تکیه بر گاز طبیعی نگذرانده ایم. همه ما می دانیم که چند سال از زمان آغاز استفاده از گاز طبیعی در ترکیه می گذرد، به علاوه اگر گاز روسیه را نداشته باشیم، نمی میریم. ترکیه به راحتی می تواند گاز طبیعی را از کشورهای مختلف خریداری کند.»

«دولت باغچلی»، رهبر حزب اپوزیسیون «جنبش ملی گرا» اما در واکنش به این اظهارات گفت: «مردم ترکیه به اندازه کافی زجر کشیده اند. از حالابه بعد کاخ ریاست جمهوری باید خودش را با آتش زدن «پهن خشک شده گاو» گرم کند. حرف زدن آسان است، همین طور ادامه دهید و طعم زجری را که ترکیه می کشند بچشید.» وی در ادامه موضع خشمگینانه خود افزود: «اظهارات «اردوغان»، ترکیه ای ها را بسیار ناراحت کرد.»

کاخ ریاست جمهوری ترکیه 210 هزار متر مربع مساحت دارد و بزرگترین کاخ ریاست جمهوری در جهان است. این کاخ بیش از 1000 اتاق دارد. ساخت چنین کاخی باعث شده طرفداران متوهم بودن اردوغان بسیار زیاد شود.

ترکیه 70 درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کند.