آرشیو دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۳۵
شهرستان ها
۷

در تالاب کانی برازان دوستداران محیط زیست در مهاباد برای پرندگان دانه پاشی کردند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با همکاری دوستداران محیط زیست این شهرستان بیش از 3/5 تن گندم و سایر غلات در حاشیه تالاب بین المللی کانی برازان برای پرندگان دانه پاشی شد.

کامران حسینی افزود: در این حرکت ابتکاری 120 نفر از دوستداران محیط زیست مهاباد حضور داشتند.

وی اضافه کرد: گندم های جمع آوری شده با استفاده از یک دستگاه کامیون به حاشیه تالاب منتقل و توسط اعضای انجمن های زیست محیطی این شهرستان دانه پاشی شد.

وی اضافه کرد: به علت برودت هوا و بارش برف قسمت های زیادی از سطح تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد دچار یخ زدگی شده و به همین خاطر پرندگان بومی و مهاجر تازه رسیده به این تالاب با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

وی از اهالی روستاهای همجوار تالاب های این شهرستان نیز خواست که در این مدت که پرندگان و سایر حیوانات وحشی با کمبود مواد غذایی مواجه هستند دانه و علوفه اضافی خود را در حاشیه روستا و برای استفاده پرندگان و سایر حیوانات وحشی قرار دهند.

تالاب بین المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر 927 هکتار در 30 کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.

شهرستان مهاباد با داشتن دو تالاب بین المللی کانی برازان و قوپی باباعلی و تالاب های فصلی حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق همه ساله در فصول بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است.