آرشیو سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۰۶
رویداد
۲

آیت الله هاشمی رفسنجانی:مجلس خبرگان رهبری ستون خیمه انقلاب است

آیت الله هاشمی رفسنجانی مجلس خبرگان رهبری را محور، اساس و ستون خیمه انقلاب اسلامی دانست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته پس از نام نویسی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور افزود: این روزها، روزهای بسیار مهمی است که ملت برای رقم زدن سرنوشت سال های آینده با توجه به شرایط پس از برجام آماده می شوند. وی ادامه داد: در چند ماه آینده مجلس جدید خبرگان رهبری و مجلس جدید شورای اسلامی شکل خواهد گرفت که هر دو مجلس در سعادت کشور می تواند نقش مهمی ایفا کنند و آن بستگی به رای ملت ما دارد که هر چه بخواهند روی برگه های رای خواهند نوشت.

آیت الله هاشمی گفت: مسئولیت بزرگی به عهده کسانی خواهد افتاد که مردم آنها را امین خودشان در نظر گرفتند و به آنها رای دادند. وی افزود: مجلس خبرگان رهبری محور و اساس و ستون خیمه انقلاب اسلامی و ملت ایران است که بحمدالله تا به حال در دوره های گذشته بخوبی انجام وظیفه کرده و مناسب ترین فردی که مجلس خبرگان انتخاب کرده است، کار خود را با طراوت و شادابی و احساس مسئولیت انجام می دهند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی روزانه در سرنوشت ما موثر است و با تبیین و توضیحاتی که می دهند در صحبت ها، با قانونگذاری که سرنوشت ما را تعیین می کنند و با نظارت که مصوبات شان درست اجرا شود و افراد شایسته ای را برای کار انتخاب کنند شکل می گیرد. هاشمی رفسنجانی گفت: روشن است برای همه که سال های آینده با توجه به وضع منطقه و شرایط ناامنی که کشور را احاطه کرده و حوادثی که به دنبال این ناامنی ها شکل خواهد گرفت، سال های بسیار مهمی در تاریخ ما خواهد بود.

وی افزود: اطراف خودمان را که نگاه می کنیم، خدا را شکر می کنیم که ملت هشیار که به اشرار میدان نمی دهند تا در این کشور فتنه برپا کنند. همچنین باید خداوند را سپاس بگزاریم که در این شرایط امنیت داریم. هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: از نیروهای امنیتی، دفاعی، نظامی و اطلاعاتی که مواظب تحرکات افراد ناباب هستند نیز باید صمیمانه متشکر باشیم. آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: امانت بزرگی که مردم به نامزدهای موفق می سپارند، ایجاب می کند که وظیفه شناسی و حقیقت بینی بر ما حاکم باشد.