آرشیو سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۰۶
فن آوری
۱۹

خبر

بومی سازی فناوری با همکاری وزارتخانه و پژوهشگاه

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از همکاری های دوجانبه پژوهشگاه ارتباطات با معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات، به منظور بومی سازی این فناوری ها خبرداد. به گزارش «ایران» محمد خوانساری، بابیان این مطلب گفت: این پژوهشگاه به عنوان مشاور مادر و بازوی تحقیقاتی وزارتخانه است که در مرحله اول، نیازهای تحقیقاتی آن را از طریق برگزاری جلسات مشترک و درخواست های رسیده، تامین می کند. خوانساری درخصوص نحوه حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پژوهش های حوزهICT گفت: با ایجاد معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالیت های حمایتی وزارتخانه در خصوص توسعه علم و فناوری بسیار پر رنگ تر شده و برنامه های گسترده ای در جهت توسعه همکاری های وزارتخانه با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد تهیه شده است.

فعالیت 2900 فروشگاه اینترنتی دارای مجوز در کشور

مدیرعامل شرکت پست از فعالیت 2900 فروشگاه اینترنتی دارای مجوز طرف قرارداد پست در کشور خبر داد و گفت: ارزیابی ها نشان می دهد امسال 3 میلیون و 600 هزار خرید آنلاین از طریق درگاه پست انجام شده است.

به گزارش مهر، حسین مهری با اشاره به وضعیت خرید و فروش اینترنتی دارای مجوز در کشور گفت: در حال حاضر 50 شرکت طرف قرارداد شرکت پست هستند و 2900 فروشگاه نیز با این شرکت ها قرارداد دارند که در نهایت توزیع مرسولات خریداری شده از گیت وی یا درگاه پست انجام و توسط پست نیز ارسال می شود. از سوی دیگر سامانه خرید و فروش پست به نام Eبازار (EBAZAR) با اتصال حدود 750 فروشگاه برای استان های مختلف راه اندازی شده است. مهری ادامه داد: از سوی دیگر ارزش کالاهای خریداری شده از فروشگاه های اینترنتی در این 8 ماه حدود 2 هزار و 200 میلیارد ریال برآورد می شود که در این زمینه نیز رشد 30 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.