آرشیو سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۰۶
صفحه آخر
۲۴
نگاره

آغاز زمستان با سه نمایشگاه جدید در خانه هنرمندان ایران

خانه هنرمندان ایران، سه شنبه اول دی ساعت 17، میزبان سه نمایشگاه تجسمی متنوع در نگارخانه های استاد «نامی»، «بهار»، «تابستان» و «پاییز» است.

نمایشگاه هنرمندان هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد

نخستین نمایشگاه هنرمندان هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «لچک» در نگارخانه های «بهار» و استاد «نامی» خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. «لچک»، کلاه کوچکی است که عشایر استان کهگیلویه و بویر احمد زیر روسری هایشان استفاده می کنند. در این نمایشگاه آثار بیش از 30 هنرمند در رشته های مختلف نقاشی، طراحی، عکس، پوستر، گرافیک، تصویر سازی و حجم به نمایش گذاشته خواهد شد. در بخش هنرهای مدرن این نمایشگاه نیز چیدمانی در محل نگارخانه های خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

جایزه بین المللی مصطفی(ص)

جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اعطا می شود. این جایزه در سال جاری برای نخستین بار اهدا خواهد شد. هدف از اعطای جایزه مصطفی(ص) ترویج و تشویق علم آموزی و پژوهش در کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (OIC) است. در این نمایشگاه از 13 طراح گرافیک و 13 عکاس دعوت شده که با 4 محور علوم و فناوری زیستی و پزشکی، علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم و فناوری نانو و دیگر حوزه های علمی، به خلق اثر هنری بپردازند. در این نمایشگاه 8 اثر خارجی نیز به نمایش درخواهد آمد.

نمایشگاه خط نگاره و نقاشی های محسن کرمی

نمایشگاهی با عنوان «آواز پر جبرئیل» شامل گزیده ای از آثار محسن کرمی در نگارخانه «پاییز» افتتاح می شود. در این نمایشگاه حدود 40 اثر از مجموعه آثار خط نگاره(نقاشیخط)، نقاشی و طراحی های محسن کرمی به نمایش درمی آید. آثار نمایشگاه «آواز پر جبرئیل» با توجه به سابقه خوشنویسی در ایران، سنت چاپ دستی و مهرکوبی شرق دور خلق شده اند. در این آثار اشتیاق به گونه ای باستان نگاری، حروف و علائم بدوی و همچنین کتابت و الفبای نخستین در کتاب نگاری مقدس و نشانه ها و نمادهای کیمیاگری و علوم غریبه کهن به چشم می خورد.

این نمایشگاه ها تا 7 دی از ساعت 13 تا 20 ادامه خواهند داشت.