آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴، شماره ۴۴۵۴
جامعه
۱۳
حق با شماست

پاسخ به پیامی درباره جولان موش ها

جوابیه: در پی انتشار پیامی در 14دی ماه تحت عنوان «جولان موش ها» روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر وابسته به شهرداری تهران با ارسال نمابری اعلام کرد: شهرداری تهران مطابق با بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها، با تعیین سیاست ها و روش های کنترلی نوین، برابر با استانداردهای بین المللی و با بهره گیری از نیروهای انسانی متخصص دفع آفات، تشکیل کمیته های علمی و فنی نسبت به کنترل و مبارزه با جمعیت موش در سطح معابر عمومی اقدام می نماید.

شایان ذکر است شهرداری تهران و به تبع آن شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر به عنوان عهده دار این مسئولیت هیچ گاه کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری را متوقف ننموده است و با اتخاذ روش های مبارزه شیمیایی، فیزیکی و تلفیقی نسبت به کنترل جمعیت این جاندار اقدام ورزیده است. البته ذکر این نکته الزامی است که اصل نخست در کنترل جمعیت موش، حفظ و رعایت اصول و موازین بهداشتی و همچنین کاهش آلودگی های محیطی از قبیل آب، غذا و پناهگاه مورد نیاز این جاندار می باشد و این امر مهم مشارکت همه جانبه شهروندان را در رعایت اصول بهداشتی می طلبد.

آقای شیرعلی از بندر ماهشهر: امکانات و پزشکان بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی ماهشهر بسیار کم و ناچیز است. مسئولان امر به این موضوع رسیدگی کنند.