آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴، شماره ۴۴۵۴
حوادث
۱۵

دستگیری دزد مسلح با تیزهوشی مرد همسایه

دو مرد که با ورود به ساختمانی در شمال تهران قصد سرقت از خانه ای را داشتند، ناکام مانده و یکی از آنها دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسن عرب سرخی، فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت در این باره گفت: عصر روز سه شنبه ماموران پلیس کوهستان هنگام گشتزنی در خیابان مقدس اردبیلی مشاهده کردند افرادی در تعقیب مردی هستند و فریاد می زنند «دزد، دزد». ماموران با مشاهده این صحنه به تعقیب مرد فراری پرداختند. این در حالی بود که متهم حتی به اخطارهای پلیس نیز توجهی نکرده و همچنان به فرار خود ادامه می داد. در جریان این تعقیب و گریز، متهم به سمت خودروی های عبوری رفت تا با سوار شدن به یک خودرو محل را ترک کند، که ماموران راه را بر متهم سد کرده و او بازداشت شد. در بازرسی از متهم یک قبضه سلاح کلت کمری، یک جفت دستکش، یک عدد کلاه مشکی و یک اسپری اشک آور کشف شد.

وی اضافه کرد: متهم همراه یکی از شاهدان به کلانتری 163 ولنجک منتقل شد. ابتدا شاهد حادثه مورد تحقیق قرار گرفت که مشخص شد او سارق را در حال ورود به خانه ای مشاهده کرده و با فریاد به تعقیب او پرداخته است.

در ادامه تحقیقات متهم که سوابق کیفری او نشان می داد از دزدان حرفه ای است، بازجویی شد و اعتراف کرد که دزد خانه است و روز حادثه همراه دوستش که از صحنه حادثه گریخته، قصد سرقت از خانه ای را داشته اند.

جستجوی پلیس برای دستگیری دیگر سارق فراری ادامه دارد.