آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴، شماره ۴۴۵۴
صفحه آخر
۱۶

علاقه مندی های پاپ و پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، عادات روزانه ویژه سرسخت و دقیقی دارد. پوتین دوست دارد شب ها تا دیر وقت کار کند و در نتیجه صبح ها قبل از ظهر بیدار شود. او برای صبحانه پنیر روستایی، فرنی یا املت می خورد.

او همچنین تخم بلدرچین و آبمیوه را دوست دارد. غذای او همیشه تازه است. این صبحانه با قهوه و دو ساعت شنا کردن، ورزش با وزنه و حمام های سرد و گرم همراه است.

به گزارش نیوزویک، اطرافیان او عادت دارند بیشتر از چهار ساعت منتظر پوتین بمانند تا او لباس ویژه اش را بپوشد و برای رفتن به محل کار آماده شود. پس از آن، او اخبار روز را با تیم نخبگان داخلی اف.اس.بی سپس تیم نخبگان خارجی اس.وی.آر و جزئیات محرمانه اف.اس.ا مرور می کند.

بعد از آن روزنامه های مهم و کثیرالانتشار و همچنین روزنامه های خارجی را می خواند. پوتین می تواند زبان آلمانی را هم بخواند، اما بقیه روزنامه های خارجی معمولابرای او ترجمه می شوند.

او از سیستم اطلاع رسانی مدرن خوشش نمی آید، اما گاهی لینک های ویدئوهایی را که همراهانش از تلفن های هوشمندشان برایش می فرستند، می بیند و نهایتا او به فرودگاه برای مسافرت های داخلی اش یا به کاخ کرملین برای جلساتش با مقامات خارجی می رود که واقعا این کار برایش منفور است.

پوتین پس از استالین، سختکوش ترین رهبر در تاریخ روسیه شناخته شده است. سرگرمی های پوتین، هاکی روی یخ و خواندن زبان انگلیسی است. او همچنین از شکار کردن لذت می برد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان هم علاقه مندی های منحصربه فردی دارد.

تعداد زیادی از عادات در پاپ فرانسیس دیده می شود که بسیار عجیب و جالب است مثل علاقه شدیدش به فوتبال یا شکستن رژیم غذایی نسخه پزشک با خوردن بستنی و پیتزا؛ اما شاید عجیب ترینش علاقه او به تانگو باشد.

سال 2010 وقتی که پاپ هنوز جورج ماریو برگوگلیو شناخته می شد، علاقه اش را به رقص تانگو در مقدمه کتابی نشان داد.

اطلاعات وی در زمینه این مدل رقص بسیار زیاد است و او یکی از طرفداران تانگوست. وقتی که در کتابش از او درباره تبحرش در رقص تانگو سوال شد، پاپ خجالت کشید و گفت: بله من وقتی جوان بودم تانگو می رقصیدم با این که میلونگا را ترجیح می دادم (رقصی که پیشتر از تانگو مد بوده است.)