آرشیو چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

با حضور معاون اول رئیس جمهور

چند طرح صنعتی در قم به بهره برداری رسید

با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز دو طرح صنعتی در شهرک صنعتی محمود آباد قم به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، کارخانه «پلی استایرن مقاوم در برابر ضربه hipf» و کارخانه تولیدی کلر، اسید کلریدریک، سود مایع و آب ژاول توسط اسحاق جهانگیری و محمدرضا نعمت زاده افتتاح شد.

کارخانه «پلی استایرن مقاوم در برابر ضربه hipf» به ظرفیت اسمی تولید سالانه 22 هزار تن سود مایع، 9 هزار تن اسید کلریدریک، 22 هزار تن آب ژاول و شش هزار تن کلر مایع را دارد که احداث آن از سال 1389 در زمینی به مساحت 15 هزار و 700 متر مربع با سرمایه گذاری ثابت نزدیک به 100 میلیارد تومان شروع شده بود.

با بهره برداری از این کارخانه اشتغالزایی 150 نفر فراهم شد، این کارخانه سومین تولید کننده صنعت خود در بخش خصوصی در سطح کشور است.

کارخانه پلی استایرن مقاوم نیز ظرفیت اسمی تولید سالیانه 44 هزار تن را دارد که در زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر 304 میلیارد ریال و اشتغالزایی 25 نفر احداث شده است.

همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهر قم با حضور معاون اول رئیس جمهوری و حمید چیت چیان وزیر نیرو افتتاح شد.

تصفیه خانه فاضلاب قم پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب کشور است که با اعتبار یک هزار و 30 میلیارد ریال احداث شده است.

تولید برق از گاز حاصل از لجن از ویژگی های بارز این تصفیه خانه است و 1/2 مگاوات برق در این تصفیه خانه تولید می شود که می تواند 70 درصد برق مورد نیاز تصفیه خانه را تامین کند.

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب قم 250 هزار مشترک است.

همچنین از طریق ویدئو کنفرانس معاون اول رئیس جمهوری و حمید چیت چیان وزیر نیرو چهار طرح شرکت آب و فاضلاب قم شامل خطوط انتقال فاضلاب شهر قم، خطوط اصلی فاضلاب شمال شهر قم، پایش و راهوری تاسیسات آبفا و مرکز کنترل کیفیت و بهداشت آبفای قم را افتتاح کردند.

معاون اول رئیس جمهوری در این سفر یک روزه، کلنگ احداث بیمارسان 1000 تخت خوابی و شهرک سلامت منطقه پردیسان قم را به زمین زد.

افتتاح تالار مرکزی شهر قم و شرکت در جلسه شورای اداری نیز از برنامه های معاون اول رئیس جمهوری در این سفر بود.

جهانگیری در این سفر با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت وگو کرد.