آرشیو شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۳۴۶۴
جهان
۶

خبر کوتاه

انقلاب مصر پنج ساله شد

به گزارش یورو نیوز روز گذشته همزمان با 12 فوریه و پنجمین سالگرد انقلاب مصر، گروهی از مخالفان دولت عبدالفتاح سیسی، سازمان های غیردولتی و برخی اصناف، از جمله صنف خبرنگاران در قاهره خواستار تشکیل جبهه ای واحد برای دستیابی به آزادی های بیشتر شدند.

افتتاح دفتر کردها در مسکو

کردهای سوری دفتر نمایندگی خود در مسکو را افتتاح کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مراب شمایوف، رییس اتحادیه بین المللی انجمن های کردها، با بیان اینکه روسیه قدرت بزرگ و بازیگر مهمی در خاورمیانه است، افتتاح دفتر نمایندگی کردهای سوری در مسکو را یک گام بزرگ سیاسی دانست.

حمله به دفاتر دو روزنامه طرفدار اردوغان

رسانه های ترکیه گزارش دادند چند مهاجم مسلح به ساختمان های روزنامه های ینی شفق و ینی آکیت که از نشریات طرفدار دولت این کشور هستند حمله کرده اند. این حملات زخمی به همراه نداشت اما پلیس تحقیقات خود را درباره حملات و عاملانش آغاز کرده است.

بر اساس تحقیقات اولیه توسط پلیس، پنجره های ساختمان های این دو روزنامه به دلیل تیراندازی شکسته شدند و همچنین تعدادی گلوله در جلوی ساختمان های این دو روزنامه پیدا شده است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در نشست کنفدراسیون تاجران جوان ترکیه با اشاره به حمله به این دو روزنامه طرفدار دولت، این حمله را محکوم کرد.