آرشیو چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۵۳
ایران زمین
۱۴

ایران و مردم

محرومیت 62درصدی روستاهای سیستان وبلوچستان از آب شرب

62 درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از آب شرب روستایی محرومند و 981 روستا هم با تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا نارویی» مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 51 درصد از جمعیت2 میلیون و 500 هزار نفری این استان، ساکن روستاها هستند که 3 هزار و 880 روستا از مجموع 6 هزار و 553 روستای آن (62/2 درصد از کل روستاها) بدون شبکه آبرسانی اند. وی افزود: منابع آبی استان شامل آب های سطحی در شمال و آب های زیرزمینی در جنوب است که بشدت وابسته به بارش ها و نزولات جوی اند. هم اینک 981 روستای استان با تانکر آبرسانی می شوند که با توجه به کمبود بارش های جوی، تا سال آینده به یک هزار و 400 روستا افزایش خواهد یافت.

توقیف خودروهای دودزا در البرز

با تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت های دودزا در استان البرز این خودروها توقیف می شود.

«همایون شریفی» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز در گفت و گو با ایرنا، افزود: باتوجه به آلودگی چند روز گذشته و پیش رو؛این طرح با تشدید اقدام های کنترلی همراه شده است. طبق قانون، حرکت وسایط نقلیه دودزا اعم از خودرو و موتورسیکلت ممنوع بوده و این خودروها به پارکینگ منتقل می شود. با توجه به غلظت آلاینده ها در برخی شهرهای بزرگ کشور از جمله کرج این طرح به صورت ویژه در استان البرز اجرایی شده است.

پس از توقیف این خودروها، آنها پلاک تعمیرگاه می گیرند وباید نسبت به تعمیر و رفع آلایندگی اقدام کنند. اکنون13 مرکز معاینه فنی خودرو دراستان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، 3 مرکز درنظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند. پس از توقیف خودروهای دودزا، صاحبان آنها باید در کمترین زمان به رفع آلایندگی خودرو اقدام کنند.

درختان بادام «فین» کاشان شکوفه داد

کاشان - خبرنگار «ایران> درختان بادام در منطقه «فین» کاشان به استقبال بهار رفتند.

«مجیدکافی زاده» مدیر جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه درختان باغ های میوه این شهر یک ماه مانده به آغاز فصل بهار شکوفه داده اند، گفت: تغییر ناگهانی دما در زمستان و گرم شدن هوا امسال موجب بهار زودرس و شکوفه کردن درختان بادام در کاشان شده است.