آرشیو یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۶۱۷۹
سیاسی
۲۱
اخبار

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95: یارانه 24 میلیون نفر حذف می شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 از مشخص شدن معیارهای حذف یارانه 24 میلیون پردرآمد خبر داد و گفت: دولت مجوزهای لازم برای شناسایی وضعیت درآمدی، هزینه و دارایی افراد را در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه براساس قانون، یارانه باید به افرادی تعلق گیرد که با میزان درآمد آنها تناسب دارد، افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 95، دولت مکلف به حذف یارانه 3 دهک بالای درآمدی شد. به گفته نماینده کرمان، منابع آزاد شده از محل حذف یارانه این افراد، صرف اشتغال با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی خواهد شد. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 در مورد معیار حذف یارانه 24 میلیون خانوار پردرآمد ایرانی نیز گفت: بخش عمده حذف یارانه این افراد با تمرکز بر درآمد آنان است که در گروه های ذیل قرار دارند:

گروه اول: تمامی تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل 35 میلیون تومان است.

گروه دوم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیردولتی، پزشکان و دندانپزشکان.

گروه سوم: تمامی کارکنان دولت و قوای سه گانه، شهرداری ها و تمامی موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و تمامی کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، تمامی حقوق بگیران و مستمری بگیران مشمول تامین اجتماعی و همه دریافت کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از 35 میلیون تومان بیشتر است.

گروه چهارم: تمامی مدیران و اعضای هیات مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، تمامی مدیران و اعضای هیات مدیره و روسا و معاونان مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، تمامی کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از 35 میلیون تومان است.

گروه پنجم: تمامی ایرانیان مقیم خارج از کشور.

گروه ششم: تمامی کسانی که در 3 دهک بالای درآمدی هستند و در گروه های یادشده ذکر نشدند.