آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

بازگشت مهدی هاشمی به اوین

مهدی هاشمی که به تازگی به منظور انجام برخی آزمایش های پزشکی از اوین خارج شده بود، دوباره به زندان برگشت.

مهدی هاشمی رفسنجانی که از اوایل هفته گذشته در بیمارستان نیاکان تهران بستری شده بود، سه شنبه 17 فروردین دوباره به زندان اوین بازگشت تا ایام باقی مانده محکومیت حبس 10 ساله خود را سپری کند.

وی که از 18 مرداد سال 94 برای گذراندن محکومیت حبس خود وارد زندان شده، یک مرتبه تحت عنوان مرخصی و دو مرتبه نیز به دلیل بیماری از اوین خارج شده است.

به گزارش تسنیم، مهدی هاشمی از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اختلاس و جعل (جعلی که در دل اختلاس است) به 10 سال حبس و رد مال به مبلغ 600 میلیون تومان و جزای نقدی معادل دو برابر مبلغ رد مال به میزان یک میلیارد و 200 میلیون تومان و به اتهام ارتشا به 10 سال حبس، رد مال به مبلغ پنج میلیون و 200هزار دلار و جزای نقدی معادل همین میزان، محکوم شده است.

این متهم همچنین به دلیل ارتشا، به انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق و به دلیل مسائل امنیتی نیز مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامی به پنج سال حبس محکوم شده است.وی طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92، از مجموع 25 سال مجازات حبسی که برایش صادر شده، 10 سال را می گذراند.

اتهام فاطمه هاشمی توهین به قاضی است

همچنین محمود علیزاده طباطبایی در گفت وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده فاطمه هاشمی گفت: هنوز تاریخ احضار وی به دادگاه مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه اتهام فاطمه هاشمی رفسنجانی توهین به قاضی عنوان شده، تصریح کرد: این در حالی است که قاضی از موکل من شکایتی ندارد، در واقع این پرونده فاقد شاکی خصوصی است.گفتنی است، 16 اسفندماه سال گذشته حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران از احضار فاطمه هاشمی به دادگاه خبر داد و گفت: این احضار مربوط به پرونده سابق است و اینکه وی به دادگاه احضار شده مورد تایید است.