آرشیو سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

ارجاع لایحه افزایش نرخ کرایه ها به شورای حل اختلاف

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی سال 95 شهر تهران به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

ابوالفضل قناعتی به ایرنا گفت: فرمانداری تهران به مصوبه شورای شهر تهران در خصوص میزان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی سال 95 اعتراض کرده و این مصوبه را تایید نکرده است.

وی افزود: اختلاف شورای شهر و فرمانداری تهران در خصوص این لایحه موجب ارجاع آن از سوی فرمانداری به شورای حل اختلاف شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران سال گذشته لایحه شهرداری در خصوص افزایش 15 درصدی نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی را تصویب کردند که براساس آن نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تاکسی 15 درصد در سال 95 افزایش یابد.

این مصوبه که قرار بود از 15 فروردین ماه جاری در سطح شهر تهران اجرا شود، با اعتراض فرمانداری تهران روبرو شد اما اعضای شورای شهر تهران به رغم این اعتراض با تاکید مجدد بر افزایش 15 درصدی کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی، نرخ افزایش بهای بلیت مترو در سال 95 را به 25 درصد افزایش داده و مصوبه جدید را برای تایید به فرمانداری تهران ارسال کردند.

پیش از این غلامحسین آرام معاون امور عمرانی فرماندار تهران گفته بود مصوبه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی تهران درصورت مغایرت با سیاست های دولت، رد و به هیئت حل اختلاف ارجاع می شود اما مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اعترض فرمانداری نسبت به مصوبه شورا گفت: مصوبه افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی پایتخت نیازی به ارجاع به هیئت حل اختلاف ندارد.