آرشیو دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۹
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

مهدی آذرپندار، کارشناس رسانه: صداوسیما در زمینه نیمه شعبان دچار کم کاری تاریخی است

یک کارشناس رسانه معتقد است که صداوسیما در زمینه تولید برنامه و به ویژه برنامه های نمایشی برای نیمه شعبان، دچار کم کاری تاریخی است که امسال هم این کمبود، اتفاق افتاد.

مهدی آذرپندار، نویسنده و کارشناس سینما و تلویزیون در گفت وگو با کیهان اظهار داشت: خدا را شکر که امسال «شاهزاده روم» بود، وگرنه تلویزیون باز هم به مناسبت نیمه شعبان برای چندمین بار پی در پی «قدمگاه» را پخش می کرد!

نویسنده فیلمنامه «ماه گرفتگی» افزود: از قبل هم می شد پیش بینی کرد که با توجه به جابجایی های مدیریتی در صداوسیما، برنامه ریزی دقیقی برای تولید و پخش ویژه برنامه های نیمه شعبان انجام نگیرد.

وی تصریح کرد: فارغ از این مسئله، صداوسیما نشان داده که برای مناسبت هایی مثل نیمه شعبان، اهتمام چندانی ندارد، این درحالی است که می بینیم در صداوسیما برای مناسبت هایی مثل شب یلدا و عید نوروز، تدارک زیادی دیده می شود.

آذرپندار گفت: برگ برنده صداوسیما در نیمه شعبان امسال، پخش انیمیشن «شاهزاده روم» بود. چون این انیمیشن یکی از موفق ترین آثار های به نمایش درآمده در سینما بود و سال گذشته به فروش بالایی رسید و هم اینکه موضوع آن مناسب نیمه شعبان است. البته این اثر هم محصول صداوسیما نیست و یک تولید سینمایی محسوب می شود. جالب این است که بهترین برنامه های پخش شده از صداوسیما در هر سال، محصولات سینمایی هستند و خود صداوسیما هیچ گاه هیچ فیلم یا سریالی را با موضوع انتظار یا نیمه شعبان تولید نکرده است. بنابراین ما شاهد یک کم کاری تاریخی در صداوسیما برای نیمه شعبان هستیم. امسال هم که کمبود بودجه و جابجایی مدیریتی، مزید بر علت شد. این کارشناس رسانه در پایان تاکید کرد: نکته مهم دیگر این است که فضای برنامه های صداوسیما در این مناسبت، چندان جنبه جشن و شادی نداشتند. این درحالی است که نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان(عج) یکی از مهمترین جشن های ما محسوب می شود و انتظار می رود که صداوسیما در زمینه جشن و شادی سالم، محصولاتی را به جامعه ارائه دهد.